Annak ellenére, hogy a Toyota vezetése már korábban jelezte, hogy csak valamikor november közepén, az igazgatótanács évértékelő ülését követően jelenti be jövő évi felállását, Timo Glock optimistán tekint a jövőbe, különösen a hétvégi szereplése után.
Annak ellenére, hogy a Toyota vezetése már korábban jelezte, hogy csak valamikor november közepén, az igazgatótanács évértékelő ülését követően jelenti be jövő évi felállását, Timo Glock optimistán tekint a jövőbe, különösen a hétvégi szereplése után.
A német versenyző fantasztikusan teljesített a hétvégén Szingapúrban, ahol a biztonsági autós periódust kihasználva, a második helyre kormányozta versenygépét, mellyel beállította eddigi legjobb eredményét a Forma-1-ben.
Bár csapata egyelőre még nem döntött jövő évi felállásáról, és addig vélhetően nem is fog, amíg a japán vezetés rá nem bólint 2010-es költségvetésére, Glock úgy érzi, minden esélye megvan arra, hogy jövőre is a Forma-1-ben versenyezzen.
“A csapatok és a versenyzők is nézelődnek, így ez egy nagyon érdekes periódus a Forma-1-ben” – mondta a német versenyző a Reutersnek. “A szingapúri dobogós helyezésem is mutatja, hogy mire vagyok képes valójában.”
“A piac tele van versenyzőkkel, de a lehetőségeim elég jók a jövő évre, így egyáltalán nincs min aggódnom, meggyőződésem, hogy jövőre is a Forma-1-ben maradhatok.”
Glock nem titkolta, hogy nagy álma válna valóra, ha ő szerezné meg csapata első győzelmét a királykategóriában, az pedig csak hab lenne a tortán, ha ezt a Toyota hazai versenyén, a hétvégi Japán Nagydíjon tudná megszerezni, amire úgy érzi, nagyobb esélye lenne, ha esne az eső.
“Mindig gyors szoktam lenni esős körülmények között” – mondta. “Remek volt felállni a dobogóra Szingapúrban, azonban ott lenni a dobogón, esetleg győzelmet aratni Suzukában, hatalmas álom lenne.”
A Toyota F1 elnöke, John Howett elmondta, hogy csapata és a japán vezetés is örült a hétvégi dobogós helyezésnek, de a figyelem középpontjában már a jövő évi autó, a TF110 áll.
“A vállalati kultúrának megfelelően, mindig előre tekintünk, és megpróbáljuk megérteni, hogy miként tudnánk tovább fejlődni. A fókusz már a jövő évi autóra irányul” – mondta a szakember.
“Meg kell próbálnunk megérteni, hogy mik a gyengéink és azokat miként tudjuk kijavítani. Nem szabad hátradőlni, és élvezni a pillanat gyönyörét, mert akkor bajba kerülhetünk.”