A Toyota német pilótája, Timo Glock is osztja azok véleményét, akik szerint egyáltalán nem volt korrekt húzás a vezetői engedély árának drasztikus megemelése, ugyanis nem minden versenyző keres dollármilliókat az F1-ben.
A Toyota német pilótája, Timo Glock is osztja azok véleményét, akik szerint egyáltalán nem volt korrekt húzás a vezetői engedély árának drasztikus megemelése, ugyanis nem minden versenyző keres dollármilliókat az F1-ben.
Arra hivatkozva, hogy egyre többet kell költeni a biztonságra, az FIA a tavalyi évben drasztikusan megemelte a vezetői engedély árát, és az 1 725 eurós alapdíjat 10 000 euróra, a vb-pontok után befizetendő összeget pedig 456-ról 2 000 euróra növelte.
Ez természetesen nem tetszett a versenyzőknek, ahogy az sem, hogy az irányító testület az idei évben újból megemelte a költségeket, jóllehet csak az infláció mértékével.
Bár egyesek szerint a jól kereső versenyzőknek most nem ezzel kellene foglalkozniuk a jelenlegi gazdasági helyzetben, Glock úgy gondolja, igenis fontos ez a kérdés, ugyanis nem mindenki engedheti meg magának, hogy több tízezer eurót fizessen.
“Talán nem mindenki milliomos az F1-ben” – mondta Glock az autosport.com-nak, mikor a jelenlegi helyzetről kérdezték. “Ez az első évem, és ez drága. Nagyon drága a vezetői engedély, és ha megnézünk más motorsport szériákat, akkor láthatjuk, hogy máshol még csak meg sem közelíti ezt a szintet. Ám ez mindenki számára azonos.”
Glock azt is elárulta, hogy egyelőre még nem fizette be a díjat, amely a tavalyi évben szerzett 25 pontjával számolva 65.620 euróra rúg, azonban tisztában van azzal, hogy vezetői engedély nélkül nem állhat rajthoz a szezonnyitón Melbourne-ben.
“Várnunk kell, hogy meglássuk, mi fog történni, azonban fogalmam nincs, hogy miért kell ilyen sok pénzt fizetnünk. Számomra hatalmas az ugrás a tavalyi évhez képest. Az a probléma, hogy nem kaptunk elfogadható magyarázatot az emelésre. Azonban a végén úgy is be kell fizetnünk az összeget, ez már csak így megy” – tette hozzá a német pilóta.