A magyar versenypálya rekonstrukciója jó ideje zajlik már, hamarosan pedig befejeződik a közművek felújítása, miközben a depó elbontásával gyakorlatilag már végeztek is a szakemberek. A nyári Magyar Nagydíjig bőven van még tennivaló, az igazi roham csak a 2024-es verseny után következik.
„A közművek kapcsán zajló munkálatok a végéhez közelednek, és elkezdődött a depó bontása, ami elképesztő tempóban megindult, és gyakorlatilag véget is ért” — fogalmazott Gyulay az InfoRádiónak nyilatkozva. „Furcsa eredményeket találtunk, csak mondok egy példát: 2 méter mélyen volt lealapozva a depó. Tehát a paddock és a motorhome-ok egy olyan platón álltak, igazából 1985-ben nem arra lett készítve, hogy ilyen súlyú és méretű motorhome-okat fogadjon. A 2 méter helyett most 8 méteres alapozást kapnak ezek a létesítmények.”
„Ennek a szélesítése és visszaépítése kezdődik majd meg, és ezt be is kell fejeznünk az idei Forma-1-es futamra, hiszen ez a depószélesítés szükséges ahhoz, hogy majd a szélesebb paddocképületet elbírja.”
Gyulay azt mondja, szerencsére idén sem a Magyar Nagydíj lesz a nyári szünet előtti utolsó verseny, hiszen a mogyoródi futamot július 21-én rendezik majd — ez pedig azt jelenti, hogy nem esik egybe a párizsi olimpiával.
„Idén ismét elcseréltük a verseny időpontját Spával, tehát nem esünk az olimpiai megnyitó hétvégéjére. Az azért nehézségeket okozott volna, ráadásul nem szerencsés, ha az olimpiai megnyitó, vagy akár Szilágyi Áron versenyzése egybeesik a magyarországi futammal” — magyarázta a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette, a magyar verseny után tovább folytatódnak a munkálatok a mogyoródi dombok között: „Vége lesz a Forma-1-es futamnak, gyorsan elviszik a motorhome-okat és leszerelnek mindent, másnap pedig már a főépület, illetve a nagylelátó elbontása is elkezdődik. És akkor jön a nagy roham, mert 10 és fél hónapunk lesz arra, hogy vissza is építsük olyan szinten, hogy a TV-közvetítésben ne látszódjon, ha valami még nem készült el.”
A Hungaroring Sport Zrt-nél azt remélik, a felújítással sikerül meggyőzni a Forma-1 vezetőségét arról, hogy továbbra is érdemes hosszú távban gondolkodni Magyarország kapcsán.
„2032-ig van szerződésünk, ha pedig ügyesek vagyunk, akkor ez tovább fog tartani, hiszen ha már ekkorát invesztál a magyar állam az új pályába, akkor nyilvánvalóan minél hosszabb ideig szeretnénk lekötni a Forma-1-et” – tette hozzá Gyulay.