A Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még tavaly ősszel hagyta jóvá az Andretti F1-es kérelmét, ez azonban még nem jelentett indulási garanciát a csapatnak, hiszen a második körben a száguldó cirkusz jogtulajdonosával kell megállapodnia.
Október óta azonban az Andretti aktívan készül az F1-es bemutatkozásra a Toyota kölni szélcsatornájában, nemrég pedig nyilvánosságra hozta az első fotót is 2024-es specifikációjú F1-es autójáról, amivel aztán el is kezdik majd a 2025-ös fejlesztéseket arra az esetre, ha időben megérkezik a Forma-1 vezetőségének jóváhagyása a debütálásra.
Mindeközben pedig a silverstone-i tervezőközpontban folyamatosan nő a csapat létszáma, hamarosan pedig egy nagyobb létesítménybe költöznek át. A kutatási- és fejlesztési munkálatokat a General Motors charlotte-i központjában végzi a csapat — míg Silverstone-ban 70, itt 50 szakember dolgozik a projekten.
Nick Chester technikai igazgató azt mondja, nem engedhetik meg maguknak, hogy hátradőlve várják a döntést, miszerint 2025-ben, vagy 2026-ban bemutatkozhatnak-e a Forma-1-ben.
„Nyilvánvalóan jobb lenne, ha meglenne a formális nevezésünk és egy célév. De azt gondolom, nagyon elégedettek lehetünk a folyamattal, amin keresztülmentünk az FIA-val” — fogalmazott a szakember. „Nagyon szigorú folyamat volt, és mindent kipipáltunk. Leszegett fejjel dolgozunk azon, hogy versenyképes autóval álljunk elő, bármelyik évben is jön össze a debütálás.”
„Azt gondolom, az alapokat, az Andretti nevet, illetve a GM-vel való együttműködést látva, illetve tudván, hogy a GM dolgozik saját erőforrását 2028-ra, mindenki meglehetősen optimista, hogy meg fog történni.”
„Nem igazán van határidő, de minél hamarabb megtudjuk, annál jobb autóval állhatunk elő. Nagyon nehéz ügy ez, hiszen szeretnénk tudni, mikor csatlakozhatunk, hogy legyen időnk a toborzásra is.”
„Tulajdonképpen próbálunk egy mostani autót fejleszteni, leckéket megtanulni a geometriával kapcsolatban, hogy miképp hozzunk ki több teljesítményt belőle. De igyekszünk javítani a folyamatainkon a CFD, a szélcsatorna, valamint az eredmények áttekintése kapcsán.”
Ha végül a késői döntés miatt a csapat arra kényszerül, hogy 2026-ra tolja F1-es bemutatkozását, teljesen új technikai szabályok szerint kell majd dolgoznia — habár az összes többi istállóhoz hasonlóan leghamarabb csak 2025. január 1-jén kezdhet el dolgozni 2026-os autóját.
„A 2026-os szabályokat még nem teljesen határozták meg. Kering egy kisebbfajta CAD-modell, vannak szándékok, de még nincs meg a teljes szabályzat. Ez egy kicsit megnehezíti az átállást.”