Romain Grosjean, a Lotus Renault GP újonnan szerződtetett versenyzője elárulta, nem tart a kihívástól, miszerint Kimi Räikkönen csapattársaként kell versenyeznie a Forma-1-ben, mi több, véleménye szerint a finn versenyzőnek is akadnak majd gondjai a Pirelli abroncsaival.
Romain Grosjean, a Lotus Renault GP újonnan szerződtetett versenyzője elárulta, nem tart a kihívástól, miszerint Kimi Räikkönen csapattársaként kell versenyeznie a Forma-1-ben, mi több, véleménye szerint a finn versenyzőnek is akadnak majd gondjai a Pirelli abroncsaival.
Grosjean szerződtetését péntek délelőtt jelentette be a jövőre már Lotus F1 Team néven versenyző istálló, aki így 2012-ben újra egy világbajnok, Kimi Räikkönen oldalán bizonyíthat majd.
Mint ismert, a francia tehetség 2009-ben már versenyzett a Forma-1-ben, akkor – szintén a Renault-nál – Fernando Alonso csapattársa volt.
„Fernando Alonso után most Kimi Räikkönen lesz a csapattársam, szóval kezdem megszokni, hogy világbajnokok oldalán versenyzem” – mondta az ifjú versenyző a Lotus Renault GP hivatalos weboldalának.
„Azt hiszem, ez egy kiváló lehetőség, hiszen mindketten nagyon jó versenyzők, sőt, többek ennél. Sokat tanulhat tőlük az ember, másfelől viszont az ember elsődleges referenciapontja a csapattársa, szóval ha sikerül megközelítened az ő szintjüket, akkor az nagyon jó.”
Grosjean hozzátette, sokat tanulhat a finn versenyzőtől, azonban úgy véli, Räikkönennek sem lesz sétagalopp visszatérése.
„Rengeteg dolgot tanulhatok Kimitől, ez kétségtelen. Ő egy nagy bajnok, egy kiváló versenyző, mint azt mindenki tudja” – magyarázta. „De talán én is taníthatok neki valamit a Pirelli gumijairól, melyekkel ő még soha nem versenyzett, eltekintve persze a raliban használt abroncsoktól. Az F1-es gumik másmilyenek. Meggyőződésem, hogy jól kijövünk majd egymással, és sokat tanulhatok tőle, szóval majd meglátjuk.”
A francia emellett elárulta, úgy érzi, a GP2-es sorozatban eltöltött évében – melyben nem mellesleg világbajnok is lett – sokkal érettebb versenyzővé vált.
„Kétségtelen, hogy ez a Romain Grosjean más, mint aki 2009 végén nem kapott még egy évre lehetőséget a Forma-1-ben. Valójában április közepéig nem volt versenyzői ülésem, és szerintem ez segített abban, hogy rájöjjek, hogy az az ülés, amit legjobban élveztem, egy F1-es versenyautóé volt.”
„Néha csak ha elveszítesz valamit, akkor jössz rá igazán, mennyire szeretted, és nem csak szeretted, elengedhetetlen volt számodra. Nagyon-nagyon keményen dolgoztam az elmúlt két évben, hogy fejlődjek, javítsak a vezetési stílusomon, a visszajelzéseimen, és mindenen, amin csak lehet, hogy újra a Forma-1-ben versenyezhessek.”