Az idei Magyar Nagydíjon biztosan aláírják a Hungaroring 2021-ig szóló Forma-1-es szerződését – ezt nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a DIGI Sport televízió Reggeli start című műsorában.
Az idei Magyar Nagydíjon biztosan aláírják a Hungaroring 2021-ig szóló Forma-1-es szerződését – ezt nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a DIGI Sport televízió Reggeli start című műsorában.
A szakember elárulta, a jogdíj nem nő, a pályaátszabásra viszont sem idő, sem pénz nem lesz – a lelátókat azonban mihamarabb fel kell újítani.
„A hosszabbításról folytatott tárgyalások nagyon jól haladnak: a kormány már döntött arról, hogy 2016 után is támogatja a Forma-1-es futam rendezését, megvan tehát a biztosíték a jogdíjakra” – fogalmazott Gyulay. „[Bernie] Ecclestone úr részéről is megvan a bizalom, úgyhogy biztos vagyok abban, hogy július 28-án hosszabbítunk. A jogdíj nem fog nőni, sőt, bizonyos százalékokat még le is alkudtunk.”
A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a Reggeli startban kifejtette, bár egyelőre valóban nem tervezik a mogyoródi versenypálya átépítését, szükség van a létesítmény mihamarabbi fejlesztésére.
„Bernie Ecclestone Formula-1-es főnökkel hetente egyeztetünk, benne él a pálya életében, mindent megbeszélünk. Ugyanakkor mi nem tudunk versenyezni a sanghaji, bahreini vagy a jövendő szocsi pályával, viszont a Hungaroringet európai szintre kell felújítani az új szerződéshez. A németországihoz hasonló jegyárért ma maximum 10-20 százaléknyi szolgáltatást tudunk nyújtani hozzájuk képest.”
„Még nem teljesen biztos, hogy elmarad a pálya átszabása; két dolog azonban nem fordulhat elő: nem mehetünk bele olyan nyomvonalváltozásba, amely hihetetlenül nagy terheket ró az államra vagy a társaságra, illetve nem kezdhetünk olyanba, amit nem tudunk befejezni a 2014-es futamra – blama nem fordulhat elő.”
„Két gond van a nyomvonalátszabással: vagy kifelé kell menni a területről, újabb telkeket megvásárolva, vagy befelé terjeszkedve óriási földmunkákba kéne vágni. Egyébként nincs is akkora nyomás rajtunk egy új előzési zóna kialakítására.”
Gyulay hozzátette, a legfőbb feladatot most a pálya lelátóinak rekonstrukciója jelenti, de már zajlik az új pályakórház építése is.
„Az elmúlt évtizedek és a mostani esős tél rettentően meggyengítette a lelátókat és az elektromos rendszert, a vízelvezetést: most mindent fel kell mérni, és felújítani. A cég – bár nyereséges – a renoválásra kérni fog milliárdokat az államtól, saját forrásból az ambulanciát építjük fel. Szeretném, ha a 2013-as futam után rögtön belevághatnánk, akkor is, ha a kormány csak jövőre tud fizetni.”