A BMW Sauber duója már alig várja a sport történetének első éjszakai versenyét, ám mindketten amiatt aggódnak, hogy túlságosan veszélyessé válhat a körözés, ha esni fog az eső a vasárnapi versenyen Szingapúrban.
A BMW Sauber duója már alig várja a sport történetének első éjszakai versenyét, ám mindketten amiatt aggódnak, hogy túlságosan veszélyessé válhat a körözés, ha esni fog az eső a vasárnapi versenyen Szingapúrban.
A csapatok már gőzerővel készülnek a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Szingapúri Nagydíjra, ahol először rendeznek éjszakai versenyt a Forma-1-ben.
A BMW Sauber versenyzői, Nick Heidfeld és Robert Kubica is felkészültek az új kihívásra, azonban mindketten egyetértenek abban, hogy veszélyessé válhat a körözés, ha leszakad az ég Szingapúrban.
“Mindenki nagyon várja már a Szingapúri Nagydíjat. Először is azért, mert egy új pálya, másodsorban azért, mert utcai ring, harmadsorban pedig azért, mert éjszaka fogunk versenyezni” – mondta Heidfeld.
“A fényszórók biztosítják azt, hogy legalább olyan világos legyen a pályán, mint nappal, azonban még senki nem tapasztalhatta meg azt, hogy milyen érzés lesz egy Forma-1-es autó sebességével végigszáguldani a kivilágított ringen.”
“Nagyon örültem volna neki, hogy lett volna lehetőségünk egy tesztre, különösen esőben. Az eső, kombinálva a mesterséges világítással, mindenki számára ismeretlen tényező. A klíma hasonló, mint a szomszédos Kuala Lumpurban, és ahogy azt már tapasztalhattuk, jó esély van az esőre, különösen kora este.”
Kubica a következőkkel folytatta: “Már nagyon várom Szingapúrt, ez lesz az idei második új helyszín a versenynaptárban. Új pályákon versenyezni mindig izgalmas, általában nagyon élvezem. Továbbá annak is nagyon örülök, hogy egy újabb utcai pályán versenyezhetek, hiszen szeretem az utcai ringeket.”
“Sok ember érdeklődését felkelti, hogy éjszakai kerül megrendezésre a verseny. Azonban számomra, versenyző számára nem jelent sok különbséget az, hogy nappal, vagy éjszaka versenyzek.”
“Azonban vannak még fehér foltok, ugyanis nem tudjuk, hogy miként viselkednek ezek a fények az esőben. Azonban biztos vagyok abban, hogy az FIA mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb biztonságban legyünk” – tette hozzá a lengyel versenyző.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen is megemlítette az esőt: “Az egyetlen kérdőjel az, hogy ezek a fények miként fognak visszatükröződni a burkolatról, ha netán esik az eső. Ez az, amit csak akkor tudunk meg, ha esős lesz a verseny.”