Häkkinen 1998-ban és 1999-ben lett a Forma-1 világbajnoka, utóbbi évben azonban legfőbb ellenfele, Michael Schumacher lábát törte Silverstone-ban, így végül nem tudott a vb-trófeáért harcolni. Bár a német csapattársa, Eddie Irvine az utolsó versenyig harcban volt a végső győzelemért, Häkkinen végül megvédte címét. Egy interjúban azonban most arról beszélt, abban az évben bizony komoly gondokat okoztak számukra az MP4/14-es kódjelű versenyautó megbízhatósági problémái.
A most 55 éves finn azt mondja, még nagyobb sikereket érhettek volna el az ezredforduló környékén, ha olyan luxusban lett volna részük, mint a Ferrarinak, mely saját tesztpályájával rendelkezett már akkor is Fioranóban.
„Az elemzés, a megbeszélések és az adatok tanulmányozása, valamint a problémák megoldásának megértése nagyon nehéz volt. Mindenki nagyon keményen dolgozott rajtuk. A versenyző csak bizonyos mennyiségű dolgot tud elvégezni. Könnyen el tudom mondani, hogyan boldogultunk volna problémák nélkül az 1999-es idény első versenyein. Ha saját pályánk lett volna és egy tesztpilótánk, aki reggel 7-től este 7-ig tesztelt volna, és ki tudtunk volna fejleszteni egy másmilyen váltót, ami nem romlik el, szerintem tízszeres világbajnok lehetnék!” — idézi Häkkinen szavait a PlanetF1.
„De mivel nekünk nem volt meg ez a luxus, nem volt lehetőségünk arra, hogy ilyen gyorsan megoldjuk a problémákat. A Ferrarinak nyilván ott volt Fiorano, egy tesztpilóta, és korlátlan időt tölthettek teszteléssel a pályán. Amikor nekik nehézségük támadt a pályán versenyzés közben, volt egy másik autójuk Fioranóban, és megoldotta a problémákat. Nekünk volt egy tesztpadunk arra, hogy teszteljük a komponenseket, de egy tesztpad nem olyan precíz, mint egy pályateszt.”
„Nem gondolom, hogy pénzkérdés volt, mert pénz az volt. Elegendő emberünk is volt a rendszerben, hogy megoldjuk a problémákat. De elengedhetetlen, hogy ezeket az összetevők működjenek és teszteljük őket. Kell, hogy legyen egy pályád, a Ferrarinak pedig volt egy tesztpályája Fioranóban.”