Nem kizárt, hogy a versenyzőknek hasonló nehézségekkel kell majd szembenézniük a hétvégi Koreai Nagydíjon, mint a szezon korábbi részében Kanadában, ahol szintén hihetetlenül gyorsan elfogytak a gumik a nagyfokú szemcsésedés miatt.
Nem kizárt, hogy a versenyzőknek hasonló nehézségekkel kell majd szembenézniük a hétvégi Koreai Nagydíjon, mint a szezon korábbi részében Kanadában, ahol szintén hihetetlenül gyorsan elfogytak a gumik a nagyfokú szemcsésedés miatt.
Mindezt a Bridgestone gumifejlesztési részlegének vezetője, Hirohide Hamashima mondta el még az időmérő edzést megelőzően, miután szombat reggel is ugyanolyan poros és piszkos pálya fogadta a mezőnyt, mint a pénteki első szabadedzésen.
„Maga az aszfalt elég jó, és az első edzés után megnéztem a pályát az első illetve a második kanyarban, és a burkolat elég stabilnak tűnt” – mondta a japán szakember az Autosportnak.
„Azonban még így is nagyon sok por volt a pályán, ami problémát okozhat a hétvége későbbi részében, ugyanis mikor piszkos az ideális ív, akkor a tapadás drasztikusan csökken. Ez pedig szemcsésedéshez vezethet. A tavalyi évben hasonló gondunk volt Abu Dhabiban, de ez most még durvább és erőteljesebb.”
„Sok múlik azon, hogy a hétvége hátralévő részében milyen irányba változik a pálya állapota. A legjobb esetben olyan körülmények fogadnak majd minket, mint Bahreinben, ám a legrosszabb eset olyan lesz, ha továbbra is marad a nagy por, mint Kanadában.”
Hamashima azt is elmondta, hogy a csapatoknak óvatosan kell bánniuk a guminyomással, és hallgatniuk kell a japán beszállító tanácsaira, mert a pálya elején található hosszú egyenes miatt nehéz lesz megfelelő hőfokon tartani a gumikat, ami komoly veszélyt jelenthet a technikásabb második, illetve harmadik szektorban.