Hamilton büntetése megölheti a versenyzést a Forma-1-ben - F1VILÁG.HU

Hamilton büntetése megölheti a versenyzést a Forma-1-ben

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Renault főmérnöke, Pat Symonds szerint csúnyán elbántak Lewis Hamiltonnal a hétvégi Belga Nagydíjon, és a brit versenyző büntetése, illetve az ítélet körül kialakult vita tovább rontja az esélyeit annak, hogy valaha is izgalmas versenyeket láthassunk a Forma-1-ben.

A Renault főmérnöke, Pat Symonds szerint csúnyán elbántak Lewis Hamiltonnal a hétvégi Belga Nagydíjon, és a brit versenyző büntetése, illetve az ítélet körül kialakult vita tovább rontja az esélyeit annak, hogy valaha is izgalmas versenyeket láthassunk a Forma-1-ben.

A francia istálló szakembere legutóbbi nyilatkozatában elmondta, semmi kivetnivalót nem talált Lewis Hamilton manőverében, ugyanis véleménye szerint a McLaren versenyzője szabályosan adta vissza a vezető pozíciót Raikkönennek, miután csatájuk közben átvágta a sikánt Belgiumban.

Bár a média és a rajongók többsége azzal vádolja az FIA-t, hogy részrehajló a Ferrari irányába, és mindent megtesz azért, hogy ellehetetlenítse a McLaren helyzetét, Symonds úgy véli, az egész vita azt fogja eredményezni, hogy a versenyzők jóval kevesebb kockázatot vállalnak majd a jövőben.

“Ahogy megtörtént az eset, beszéltünk róla a rádión, és azt mondtuk, hogy ’igen, ez nyilván egy olyan helyzet, mikor vissza kell adnia a pozícióját’” – mondta Symonds. “Megmondom őszintén, hogy nem voltunk meglepve, mikor a stewardok közölték, vizsgálják az esetet. Ismét megnézve a dolgot, nagyon, de nagyon sajnálom Lewist. Csúnyán elbántak vele.”

“Ez több érdekes kérdést is felvet, és itt nem arról beszélek, hogy ’Az FIA a Ferrari oldalán van?’. Hinnünk kell, hogy pártatlanok, mert a sport nem működne, ha nem hinnénk ebben. Azonban azt gondolom, hogy ez megkérdőjelezi a sport filozófiáját, mert mindenki azt hangoztatja, hogy több előzésre van szükség a Forma-1-ben, nagyobb izgalmak kellenek.”

“És azt kell mondanom, hogy ami történt, az ez ellen van. Volt egy fantasztikus versenyünk, a pilóták valóban harcoltak egymás ellen, de miért? Felmerül a kérdés, hogy miért kockáztatni, ha mindent elvehetnek?”

Symonds a vasárnapi verseny óta többször is megnézte a vitatott esetről készült felvételeket, és továbbra is az a véleménye, hogy Hamilton szabályosan járt el, és nem került előnybe azzal, hogy átvágta a sikánt.

“Számomra teljesen tiszták a tények, így visszatekintve. Megnéztem a felvételeket, a publikus adatokat is figyeltem, amik egyértelműen mutatták, hogy Lewis közel 7 km/h-val volt lassabb Raikkönennél, miközben áthaladt a célvonalon. A belső kamerás felvételekből is tisztán látszik, hogy maga elé engedte, és az én meglátásom szerint Raikkönen nagyon hamar fékezett.”

“Lewis bement a belső oldalra, és ha a belső kamerás felvételeket nézzük, Lewis nagyon könnyen vette azt az ívet. Nem volt nagy megcsúszás, nem is kellett korrigálnia, nem ment bele túl mélyen a kanyarba és vette azt szélesen, ez egy tökéletesen szabályos manőver volt a részéről.”

“Ez az igazi versenyzés, ez az, amit látni szeretnénk.”

Hirdetés

Symonds továbbá kritikus szavakkal illette az egész rendszert, ugyanis véleménye szerint elfogadhatatlan, hogy több óra múlva derül csak ki, mi a büntetés a vitatott esetekben.

“Úgy gondolom, hogy a motorversenyzésnek olyannak kell lennie, mint a futballnak, és nem olyannak, mint a krikettnek” – folytatta a szakember. “Mindent azonnal meg kellene tudnunk, és nem szabadna, hogy két napba teljen egy ítélet meghozatala.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!