Lewis Hamilton magabiztos vezetést bemutatva, idei első győzelmét aratta a Hungaroringen, ahol a bajnoki esélyesek sehol sem voltak. A McLaren brit pilótája mögött a másik világbajnok, Kimi Raikkönen futott be a második helyen, a Red Bull ausztrálja, Mark Webber előtt.
Lewis Hamilton magabiztos vezetést bemutatva, idei első győzelmét aratta a Hungaroringen, ahol a bajnoki esélyesek sehol sem voltak. A McLaren brit pilótája mögött a másik világbajnok, Kimi Raikkönen futott be a második helyen, a Red Bull ausztrálja, Mark Webber előtt.
Hamilton szinte a semmiből ugrott az élre, hiszen csapata borzalmasan kezdte az idei évet, és az elmúlt futamon bemutatott újításoktól senki nem várt ekkora sikert.
A világbajnoki címvédő idén először állhatott a dobogóra, és annak legmagasabb fokára, míg a mögötte befutó Raikkönen is csapata idei legjobb eredményét szerezte meg, miközben csapattársát, Felipe Massát altatják tegnapi balesete után.
Webber a harmadik helyre hozta be a Red Bullt, mellyel felugrott a világbajnokság második helyére, ám lemaradása így is tetemes a listavezető Jenson Buttonnal szemben, aki csak a két pontot érő hetedik helyig jutott.
A bajnoki címért harcban álló Sebastian Vettel már a verseny első felében kiesett, ugyanis autójának bal első felfüggesztése megsérült a rajt utáni első kanyarban, mikor összeért Raikkönen Ferrarijával.
A pole pozícióból, ultrakönnyű autóval induló Fernando Alonso kiválóan kapta el a rajtot, esélyt sem adva a többieknek az előzésre. A Renault kétszeres világbajnoka mögött azonban hatalmas volt a tülekedés.
Ahogy arra számítani is lehetett, a hibrid rendszerrel szerelt autók fantasztikusan rajtoltak, a negyedik és hetedik helyről induló Hamilton és Raikkönen az első kanyarban már az első két sorból induló Red Bull duójával harcolt.
Webber jól helyezkedett, másodikként jött ki az első kanyarból, ám csapattársa, Vettel csúnyán visszaesett, egészen a hetedik helyig csúszott vissza, miután a kanyar kijárati ívén összeért Raikkönennel, és megcsúszott.
Alonso folyamatosan növelte előnyét a könnyű autóval, ám Hamilton a célegyenes végén a KERS segítségével elment Webber mellett és körökön belül megérkezett egykori csapattársára, aki – vélhetően gumiproblémák miatt – már a tizenegyedik körben kiállt a boxba.
A Renault spanyol versenyzője megkapta az új gumikat, azonban jobb első abroncsát nem rögzítették rendesen, amit Alonso azonnal észre is vett, majd teljesen lelassított, elengedte maga mellett a teljes mezőnyt, amit jól tett, ugyanis nem sokkal később le is repült a kereke.
A világbajnok ugyan visszatért még egy új jobb első gumiért, ám egy körrel később beállt a garázsba, és feladta a futamot, pedig három kiállásos stratégiájával jó esélye lett volna arra, hogy értékes pontokat szerezzen csapatának.
Alonso kiesése, és a kiállások első köre után Hamilton magabiztosan vezetett, több mint öt másodperccel volt Raikkönen előtt, aki a boxban elment Webber mellett, ugyanis a Red Bull elrontotta az ausztrál kiállását.
Időközben az energiaital-gyárosok másik versenyzője, Vettel feladni kényszerült a küzdelmet, első kerékfelfüggesztése még az első kanyarban történt ütközés következtében megsérülhetett, bár autójának hátulja érdekesen füstölt.
Webbert keményen támadta a negyedik helyen autózó Heikki Kovalainen, akit Nico Rosberg követett a Williamsszel. A pontszerzők sorát a Toyota duója, a nehéz autóval induló Timo Glock és Jarno Tulli, illetve a bajnokság éllovasa, Jenson Button zárt, aki folyamatosan autójára panaszkodott a csapatrádión – ez volt a sorrend a verseny felénél.
A sorrend csak minimálisan változott a futam második felében. Hamilton fantasztikus tempót diktálva, simán megnyerte a Magyar Nagydíjat, és az idei évben nem csak hogy először állhatott fel a dobogóra, azonnal annak legfelső fokán ünnepelhetett, megérdemelten.
A második helyen Raikkönen futott be, 10 másodperces hátrányban, akire az utolsó körökben megérkezett Webber, de már esélye sem volt az előzésre. Nico Rosberg bízott abban, hogy felállhat a dobogóra, ám végül be kellett érnie a negyedik pozícióval.
A McLaren másik pilótája, Kovalainen az ötödik lett, míg a pontszerzők sorát Glock, Button, és Trulli zárta.
Button előnye csak minimálisan csökkent a pontversenyben, ugyanis legközelebbi riválisa, Vettel kiesett. Webber ezzel feljött a második helyre a bajnokságban, ám lemaradása igen tetemes, 18.5 pont a brit listavezetővel szemben.
A sporttörténelmet író Jaime Alguersuari hibátlanul teljesítette élete első forma-1-es futamát, és megelőzve csapattársát, Sebastien Buemit – aki a második kanyarban megpördült és időt fesztett – a 15. helyen fejezte be a küzdelmet.
Magyar Nagydíj, verseny:
1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1h38:23.876 2. Raikkonen Ferrari (B) + 11.529 3. Webber Red Bull-Renault (B) + 16.886 4. Rosberg Williams-Toyota (B) + 26.967 5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 34.392 6. Glock Toyota (B) + 35.237 7. Button Brawn-Mercedes (B) + 55.088 8. Trulli Toyota (B) + 1:08.172 9. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1:08.774 10. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 1:09.256 11. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:10.612 12. Piquet Renault (B) + 1:11.512 13. Kubica BMW Sauber (B) + 1:14.046 14. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1 kör 15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör 16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör Leggyorsabb kör: Webber, 1:21.931 Kiesők: Vettel Red Bull-Renault (B) 30 Alonso Renault (B) 16 Sutil Force India-Mercedes (B) 2 Massa Ferrari (B) 1