Lewis Hamilton parádés győzelmet aratott a Belga Nagydíjon, ahol az utolsó három körre megérkezett az eső, ami felborított mindent. A második helyen Felipe Massa végzett, miután Raikkönen összetörte autóját, míg a harmadik a kiválóan taktikázó Heidfeld lett.
Lewis Hamilton parádés győzelmet aratott a Belga Nagydíjon, ahol az utolsó három körre megérkezett az eső, ami felborított mindent. A második helyen Felipe Massa végzett, miután Raikkönen összetörte autóját, míg a harmadik a kiválóan taktikázó Heidfeld lett.
A reggeli esőzések után nyirkos pálya fogadta a versenyzőket a Belga Nagydíjon, ám ennek ellenére a teljes mezőny száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokkal kezdte meg a futamot, ami jó döntésnek bizonyult, mert hamar felszáradt az aszfalt – bár a végén megérkezett az eső.
A pole pozícióból induló Lewis Hamilton remekül kapta el a rajtot, első helye egy pillanatig sem volt veszélyben.
Massa fordult másodikként a célegyenes utáni hajtűkanyarban, amit többek között Kimi Raikkönen is szélesen vett, ám ennek ellenére is felzárkózott a harmadik helyre, miközben Kovalainen visszacsúszott a középmezőnybe.
A rajt egyik nagy vesztese a Toyota olasz pilótája, Jarno Trulli volt, aki hihetetlenül jól lőtt ki a rajtrácson, és az első kanyart a negyedik helyen vehette be, ám Sebastien Bourdais hátulról meglökte, és megsérült a TF108-as hátulja.
Alonso fordult végül negyedikként az első kanyarban, akit Bourdais, Webber, Kubica, és Heidfeld követett a pontszerző helyeken.
Raikkönen közben hihetetlenül agresszíven támadta csapattársát, és az Eau Rouge utáni egyenesben el is ment Massa mellett, és átvette tőle a második helyet. A második körben az élen autózó Hamilton megpördült az első kanyarban, melyet a mögötte érkező Raikkönen is szélesen vett.
A McLaren brit versenyzője ugyan meg tudta tartani vezető pozícióját, ám finn riválisa tapadt rá, és az Eau Rouge utáni egyenesben – ahogy egy körrel korábban Massát – meg is előzte, így átvette tőle a vezető helyet.
Miközben Raikkönen és Hamilton ellógott Massától, akit tisztes távolságból Alonso követett a negyedik helyen, Heikki Kovalainen szépen lassan zárkózott fel, és öt kört követően már az egy pontot érő nyolcadik helyen tanyázott, a BMW-s Robert Kubica mögött.
A kiállások első körét a második pozícióban autózó Lewis Hamilton kezdte meg a tizenegyedik körben. A McLaren brit versenyzője megkapta az új lágyabb keverékű abroncsokat és csapattársa mögé érkezett vissza, akit időközben egy áthajtásos büntetéssel “jutalmaztak”, amiért kilökte Mark Webbert a buszmegállóban.
Egy körrel később Raikkönen is kiállt az élről, és jócskán Hamilton elé érkezett vissza a pályára, aki előtt Kovalainen és Kubica csatázott – bár előbbinek még ki kellett állnia letölteni büntetését a boxban.
Az első kiállások után, a futam felénél járva Raikkönen előnye hat másodperc volt a mögötte autózó Hamiltonnal szemben, akit további hat másodperccel lemaradva Felipe Massa követett. A negyedik helyen Alonso autózott, Bourdais, Kubica, Vettel, és Heidfeld előtt.
Az utolsó kiállásokat Raikkönen és Hamilton kezdte meg, míg Massa három körrel később követte őket. A McLaren brit versenyzője azonban a keményebb keverékű abroncsokon folyamatosan közeledett finn riválisához, és tíz körrel a leintés előtt két másodperc volt a különbség kettejük között.
A Toro Rosso fantasztikusan dolgozott utolsó kiállásánál, ésmindkét versenyzője megelőzte a BMW duóját, így Bourdais és Vettel az ötödik, hatodik helyen autózott a negyedik Fernando Alonso mögött, aki azonban már több mint fél perccel volt lemaradva az előtte álló Massától.
Az utolsó körök komoly izgalmakat hoztak, ugyanis ahogyan megjósolták, három körrel a futam vége előtt elkezdett esni az eső.
Hamilton azonnal rákapcsolt, és hihetetlenül agresszíven betette autóját riválisa mellé a buszmegállóban, ám a brit elhagyta a pályát, így a célegyenesben elengedte riválisát, de az első kanyarban elment mellette.
Azonban a pálya állapota folyamatosan romlott. A versenyzők csúszkáltak, Hamilton és Raikkönen is többször látogatást tett a bukóterekben, majd egy lekörözés közben Raikkönen ismét átvette az első helyet, ám egy kanyarral később megcsúszott és a betonfalnak csapta autóját, így véget ért számára a küzdelem.
Az utolsó körben majd’ egy perccel lassabb időket futott az élen álló Hamilton és Massa, mint korábban, miközben a követő bolyban folyamatosan változott a sorrend.
Alonso az utolsó körben még kiállt a boxba intermediate gumikért, így mindkét Toro Rosso megelőzte. A BMW-s Nick Heidfeld azonban már előbb kapcsolt, és az eső rázendítésének pillanatában feltetette autójára az intermediate abroncsokat. – melyekkel körönként fél percet vert a mezőnyre – így az utolsó körben mindenkit faképnél hagyva, felugrott a harmadik helyre.
Fernando Alonso a negyedik lett, akit Sebastian Vettel követett az ötödik helyen Robert Kubica, Sebastien Bourdais, és Timo Glock előtt.
Hamilton idei ötödik győzelmével nyolc pontra növelte előnyét Massával szemben, míg Kimi Raikkönen számára nagyon úgy tűnik, hogy elúszott a bajnokság.
Belga Nagydíj, verseny:
1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1h22.44.933 2. Massa Ferrari (B) + 14.461 3. Heidfeld BMW Sauber (B) + 23.844 4. Alonso Renault (B) + 28.939 5. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) + 29.037 6. Kubica BMW Sauber (B) + 29.498 7. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 31.196 8. Glock Toyota (B) + 56.506 9. Webber Red Bull-Renault (B) + 57.237 10. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1 kör 11. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1 kör 12. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1 kör 13. Sutil Force India-Ferrari (B) + 1 kör 14. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1 kör 15. Button Honda (B) + 1 kör 16. Trulli Toyota (B) + 1 kör 17. Fisichella Force India-Ferrari (B) + 1 kör 18. Raikkonen Ferrari (B) + 2 kör Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:47.930 Kiesők: Barrichello Honda (B) 21 Piquet Renault (B) 14