Lewis Hamilton tisztában van azzal, hogy nem lesz egyszerű dolga jövőre, ám nem újdonsült csapattársától, az idei világbajnok Jenson Buttontól, sokkal inkább Sebastian Vetteltől, a Ferrari sztárpárosától, és a Mercedes GP érkezésétől tart a legjobban.
Lewis Hamilton tisztában van azzal, hogy nem lesz egyszerű dolga jövőre, ám nem újdonsült csapattársától, az idei világbajnok Jenson Buttontól, sokkal inkább Sebastian Vetteltől, a Ferrari sztárpárosától, és a Mercedes GP érkezésétől tart a legjobban.
A McLaren brit versenyzője nem tudta megvédeni bajnoki címét, ugyanis csapata elcsúszott az idei autó fejlesztésével, így a szezon első felében labdába sem tudott rúgni a többiekkel.
Hamilton azonban feltámadt, és két futamgyőzelmével mindenkinél több pontot szerzett az idény második felében, így magabiztosan várhatja a jövő évet. A brit versenyző azonban tisztában van azzal, hogy nem lesz könnyű dolga jövőre.
“Nehéz lenne megmondani, hogy ki lesz a legjobb a következő idényben. Vettel nagyon sokat fejlődött, és biztos vagyok abban, hogy jövőre is nagyon erős lesz, ahogy a Red Bull is egy fantasztikus autóval fogja megkezdeni az évet” – mondta Hamilton a SportBildnek.
“Ezen felül a Ferrari is egy hihetetlenül erős párossal kezdi meg a következő idényt. Alonso és Massa talán a legerősebb páros lesz a mezőnyben. Aztán pedig ott van a Mercedes Grand Prix, amiről szintén nem szabad megfeledkeznünk.”
A tavalyi világbajnok elmondta, hogy nem lepte meg a német autógyártó döntése, persze jobb szerette volna, ha tovább folytatódik a német cégóriás exkluzív partneri viszonya a wokingi alakulattal, jóllehet 2015-ig még biztosan ellátja őket motorjaival.
“Nem lepett meg a bejelentés, hiszen a Mercedes mindig is saját csapatot szeretett volna a Forma-1-ben” – magyarázta Hamilton. “A McLaren és a Mercedes közötti kapcsolat továbbra is megmarad. Persze jobb szerettem volna, ha csak minket látnak el motorokkal, de ez nem rajtam múlik.”
Jövőre egyik csapat sem használja majd a hibrid rendszert, és nem lehet tankolni a verseny közben. Hamilton szerint utóbbival nem lesz probléma, ám a KERS hiánya, ami kiválóan működött az idei McLarenben, fejtörést okozhat majd számukra.
“Négy tizedet is veszíthetünk, a pálya karakterisztikájától függően” – folytatta. “A lassabb, utcai ringeken ennek nem lesz olyan nagy jelentősége, de a gyors pályákon már igen. Éppen ezért nagyon keményen kell dolgoznunk a télen, és a februári teszteken, hogy minden rendben legyen.”