Az idei évtől az FIA minden futamhétvégén nyilvánosságra hozza az autók időmérő utáni tömegét, melyből következtetni lehet arra, ki mennyi üzemanyaggal kezdi meg a futamot.
Az idei évtől az FIA minden futamhétvégén nyilvánosságra hozza az autók időmérő utáni tömegét, melyből következtetni lehet arra, ki mennyi üzemanyaggal kezdi meg a futamot.
A következőkben az autók időmérő edzés utáni súlyát láthatjuk, amiből kiderül, hogy a pole pozícióból rajtoló Lewis Hamilton indul a legkönnyebb autóval.
A Brawn versenyzői azonban jól meg vannak tankolva, így a harmadik helyről rajtoló Rubens Barrichellónak jó esélye van arra, hogy az első kiállások alkalmával átvegye a vezetést, amennyiben tartani tudja a tempót a McLaren duójával.
A Red Bull felemás stratégiát választott, Sabestian Vettel autója több, mint tíz kilóval könnyebb, mint csapattársáé, Mark Webberé, ám az ausztrál csak a 9. helyről vághat neki a vasárnapi futamnak.
Európa Nagydíj, az autók időmérő utáni tömege:
1. Hamilton McLaren-Mercedes 653.0 2. Kovalainen McLaren-Mercedes 655.0 3. Barrichello Brawn-Mercedes 662.5 4. Vettel Red Bull-Renault 654.0 5. Button Brawn-Mercedes 661.5 6. Raikkonen Ferrari 661.5 7. Rosberg Williams-Toyota 665.0 8. Alonso Renault 656.5 9. Webber Red Bull-Renault 664.5 10. Kubica BMW-Sauber 657.5 11. Heidfeld BMW-Sauber 677.0 12. Sutil Force India-Mercedes 672.5 13. Glock Toyota 694.7 14. Grosjean Renault 677.7 15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 688.5 16. Fisichella Force India-Mercedes 692.5 17. Nakajima Williams-Toyota 702.0 18. Trulli Toyota 707.3 19. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 678.5 20. Badoer Ferrari 690.5