Lewis Hamilton megszerezte pályafutása első rajtelsőségét a Forma-1-ben, miután felülmúlta kétszeres világbajnok csapattársát, Fernando Alonsót a Kanadai Nagydíj szombati időmérő edzésén.
Lewis Hamilton megszerezte pályafutása első rajtelsőségét a Forma-1-ben, miután felülmúlta kétszeres világbajnok csapattársát, Fernando Alonsót a Kanadai Nagydíj szombati időmérő edzésén.
Már úgy tűnt, Alonsót senki nem akadályozhatja meg abban, hogy megszerezze a pole pozíciót Montrealban, jött csapattársa, Lewis Hamilton, aki utolsó gyorskörén hat tizedet javított, így kényelmesen, négy tizedmásodperccel megelőzve a spanyolt, megszerezte pályafutása első rajtelsőségét a Forma-1-ben.
Alonso utolsó gyorskörén ugyan gyorsabb volt az első két szektorban, az utolsó sikánban hibázott, így már nem volt esélye arra, hogy megfogja Hamiltont. Nick Heidfeld a harmadik helyre repítette a BMW Saubert, noha az időmérő második etapjában nehéz pillanatai voltak, ugyanis a versenybírók törölték legutolsó gyorskörét, mert átvágta az utolsó lassítót.
Heidfeld éppen, hogy csak teljesíteni tudott még egy kört, mellyel felugrott a harmadik helyre a második etapban, amit az utolsó, mindet eldöntő felvonásban is meg tudott ismételni.
A Ferrari versenyzői egy pillanatig sem voltak harcban a pole pozícióért, így csak a negyedik, illetve az ötödik helyről rajtolhatnak a holnapi versenyen. Raikkönen egy tizeddel múlta felül Massát, ám mindkettőjük ideje hét tizeddel volt lassabb Hamilton legjobb körénél.
Mark Webber és Nico Rosberg tovább folytatta a szárnyalást, és megszerezték a hatodik, valamint a hetedik helyet, Heidfeld csapattársa, Robert Kubica és a renault-s Giancarlo Fisichella előtt. Az első tíz sorát Trulli zárta a Toyotával, mely kimagasló eredménynek mondható, figyelembe véve, hogy a kölni bázisú csapatot felfüggesztés probléma hátráltatta az elmúlt napokban.
Az időmérő edzés első két szegmense eseménydús volt, és több esélyes is búcsúzott. Heikki Kovalainen volt közülük a legszerencsétlenebb, a finn pilóta rögtön első gyorskörén megcsúszott a négyes kanyarban, és falnak csapta Renault-ját, melyet még be tudott vinni a garázsba, ahol a szerelők remek munkájának, és az edzés megállításának köszönhetően meg tudtak javítani az etap végéig.
Kovalainen ismét kihajtott a pályára, és felugrott a tizenharmadik helyre, ám végül csak a tizenkilencedik hely jutott neki, és mivel pénteken motort kellett cserélni autójában, csak az utolsó helyéről kezdheti a holnapi futamot.
Ralf Schumacher ismét kiesett az első körben a Toyotával. A német versenyző a nagy forgalomra panaszkodott, ám az elmúlt futamokon sem remekelt, így a vezetőség valóban elgondolkodhat azon, mihez kezdjen vele. Ralf a tizennyolcadik pozícióból várhatja a holnapi futam rajtját.
Mindkét Toro Rosso bekerült a második körbe, melyre először példa a csapat történetében. Vitantonio Liuzzi a tizenkettedik, míg csapattársa, Scott Speed a tizenhatodik helyen végzett. Az egyik Super Aguri, Takuma Szato vezetésével ismét csodát művelt, és felugrott a tizenegyedik helyre, miközben csapattársa, Anthony Davidson a tizenhetedik lett.
Annak ellenére, hogy az edzéseken remekelt a Honda, az időmérőn nem termett babér a brackley-i bázisú csapatnak. Rubens Barrichello a 13., míg márkatársa Jenson Button a 15. helyen landolt. Közéjük David Coulthard ékelődött be a Red Bullal, akinek fékproblémái voltak a kvalifikációs tréningen, és többször is kicsúszott a pályáról. Végül ugyan beverekedte magát a második körbe, ám ott nem tudott mit kezdeni ellenfeleivel.