A Mercedesszel versenyző Hamilton rajtolhat a Magyar Nagydíj első rajtkockájából, miután négy századmásodperccel megelőzte Vettelt. Grosjean is remekelt, harmadik lett a Lotusszal.
A Mercedesszel versenyző Hamilton rajtolhat a Magyar Nagydíj első rajtkockájából, miután négy századmásodperccel megelőzte Vettelt. Grosjean is remekelt, harmadik lett a Lotusszal.
A hőmérsékletek tovább nőttek a délelőttihez képest, a kvalifikáció rajtján az aszfalt hőmérséklete már az 50 Celsius-fokot súrolta, de a levegő is 32 fokos volt. A hőség mellett a folyamatosan változó irányú és erősségű szél is megnehezítette a pilóták dolgát.
Az utolsó edzést motorprobléma miatt lényegében teljesen kihagyó Esteban Gutierrez volt az első, aki az időmérő első etapjában elsőként kihajtott a pályára, ami nem csoda, hiszen neki volt pótolnivalója bőven.
Az első tíz perc a kiscsapatokról szólt, Valtteri Bottas lágy gumikkal futott 1:21-es ideje azonban egyfajta hívó szó volt a többiek számára is, és a „nagyok” is rögtön lágy gumival gurultak ki.
Első nekifutásra a Lotus és a Ferrari pilótái voltak a legjobbak, Grosjean, Alonso, Räikkönen, Massa sorrendben. Utánuk jött a két Red Bull és a két Mercedes, előbbiek nem, utóbbiak viszont gyorsabbak voltak riválisaiknál, és az élre állva léptek tovább a Q2-be. Nico Rosberg 1:20.350-et futott.
A kiesés elkerülésért folyó harcban meglepő módon Paul di Resta is aktív résztvevő volt, a skót nem igazán találta a ritmust, így ki is esett a 18. idővel. Szintén kiesett Gutierrez is, illetve a szokásoknak megfelelően a Caterham és a Marussia párosai is.
A második etapban már megszülettek az első 1:20 alatti köridők is. Elsőként Sebastian Vettel futott 1:19.992-t, de a Mercedeseknek erre is volt válaszuk, és Rosberg, Hamilton sorrendben az élre álltak. A többiek nem tudtak ilyen tempót futni, hozzájuk legközelebb a két Lotus és a két Ferrari volt, Mark Webber a Red Bull Racing autójával csak nyolcadikként került az utolsó etapba.
Sorozatban negyedik alkalommal ott volt a top10-ben Daniel Ricciardo (Toro Rosso) is, illetve a helyét a hajrában bebiztosító Sergio Perez is. A McLaren fiatal versenyzőjének autóját tehát tökéletes állapotba hozták az edzés-baleset óta.
A másik McLarennel Jenson Button viszont kiesett, csak a 13. lett. A legjobb idővel esett ki Adrian Sutil, így ő a 11. helyről indulhat majd a Force India autójával.
Az utolsó tízperces etapban Perezt leszámítva a többiek a lágy gumikkal gurultak pályára. Az első forduló után Vettel az eddigi legjobb körrel, 1:19.506-tal ugrott az élre, a Mercedesek elé. A pole- pozícióért folyó küzdelemben tehát Vettel előnyt szerzett a Mercedesekkel szemben. Mögöttük a Lotusok és a Ferrarik külön csatát vívtak, míg az első fordulót Webber és Ricciardo kihagyta, Perez pedig csak bekoptatta abroncsait. Később kiderült, Webber nem önszántából nem autózott, autójában a KERS már az első két etapban is rakoncátlankodott, és a jelek szerint végleg felmondta a szolgálatot. Később kiderült, a váltóval is gondja volt az ausztrálnak.
Az utolsó két és fél percre még maradt izgalom bőven, sokat javultak a köridők, de Vettelt egyedül Hamilton tudta csak megelőzni. A német másodpercekkel később fejezte be körét, de nem tudott visszavágni, így Hamilton megszerezte idei negyedik pole pozícióját.
Hamilton alig akarta elhinni mérnökének, hogy ő nyert, míg Vettelt láthatóan megviselte, hogy kicsúszott a kezéből a pole.
Romain Grosjean remek formája az időmérőn is kitartott, Rosberget megelőzve harmadik lett. A harmadik sorból Fernando Alonso és Kimi Räikkönen indul majd, a vb-csata szempontjából számukra tehát nem alakult a legjobban az időmérő.
Mögülük Felipe Massa és Daniel Ricciardo rajtol. Perez taktikázva kilenceik lett, míg a dühös Webber a 10. helyre kényszerült a műszaki problémái miatt.
Az idei 10. futam, a 70 körös Magyar Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik.