A McLaren vezérigazgatója, Martin Whitmarsh bízik abban, hogy nem lesznek megbízhatósági problémáik, és Lewis Hamilton megszerezheti első vb-címét a Forma-1-ben a Brazil Nagydíjon, ahol ugyanazt az erőforrást használja majd, mint a múlt héten Sanghajban.
A McLaren vezérigazgatója, Martin Whitmarsh bízik abban, hogy nem lesznek megbízhatósági problémáik, és Lewis Hamilton megszerezheti első vb-címét a Forma-1-ben a Brazil Nagydíjon, ahol ugyanazt az erőforrást használja majd, mint a múlt héten Sanghajban.
Bár a McLaren még nem használta ki “dzsóker” motorcseréjét Hamiltonnál, azt már nem is teheti meg a szezonzárón, mert azt tiltják a szabályok.
Éppen ezért, ha a brit versenyző autójában motort kell cserélni a hétvégén, akkor biztosan tíz rajthelyes büntetésre számíthat, ami akár azt is jelentheti, hogy a tavalyi évhez hasonlóan, idén is le kell mondania a bajnoki címről.
Eközben legnagyobb riválisai, a Ferrari versenyzői, Felipe Massa és Kimi Raikkönen egy-egy teljesen új V8-as erőforrással állhatnak majd rajthoz a mindent eldöntő szezonzárón Interlagosban.
Annak ellenére, hogy Hamilton autója még soha nem mondta fel a szolgálatot eddigi 34 versenyén a Forma-1-ben, a tavalyi esztendőben egy átmeneti váltóhiba miatt esett vissza a mezőnyben, és bukta el a bajnoki címet Brazíliában.
Whitmarsh ugyan tisztában van azzal, hogy a megbízhatóság ismét kulcsszerepet kaphat, hozzátette, hogy már az elmúlt versenyen bevezettek néhány biztonsági intézkedést, hogy elkerülhessék az esetleges meghibásodásokat.
“Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy a bajnokságot könnyedén meg lehet nyerni, vagy el lehet bukni egy mechanikai meghibásodás miatt” – mondta Whitmarsh. “Éppen ezért minden követ megmozgatunk annak érdekében, hogy minimálisra csökkentsük ennek az esélyét.”
“Például tudatosan lejjebb vettük Lewis motorjának fordulatszámát a futam végén Kínában, hogy ezzel is kíméljük azt, és meghosszabbítsuk annak élettartamán a brazil futamra.”
A McLaren jóval megbízhatóbb az idei évben, mint a rivális Ferrari, bár Heikki Kovalainent az elmúlt öt futamon háromszor is technikai problémák hátráltatták, beleértve egy motorhibát, ami a versenyének végét jelentette Japánban.
“Azt nem tudjuk előre megjósolni, hogy lesz-e meghibásodás. Lewis használt motorral indul Sao Paulóban, míg Heikki autójában egy teljesen új V8-as kap majd helyet, így egyensúlyba tarthatjuk a motorélettartamhoz való hozzáállásunkat.”
Hamilton, a hétvégén aratott győzelmével, karnyújtásnyira került pályafutása első bajnoki címéhez a Forma-1-ben, ugyanis a sikerhez elég az ötödik helyen befutnia a szezonzárón, függetlenül attól, hol végeznek a többiek.
Whitmarsh ugyan elmondta, hogy a McLaren nem fog felesleges kockázatot vállalni, hiszen kilenc év után ismét bajnokságot nyerhet Hamiltonnal, figyelniük kell arra is, hogy megpróbálják behozni 11 pontos lemaradásukat a Ferrarival szemben a konstruktőrök versenyében.
“Természetesen megengedhetjük magunknak, hogy az átlagosnál óvatosabban álljunk hozzá Lewis versenyéhez, azonban továbbra is keményen hajtunk a bajnoki cím megszerzésére, és hiba lenne részünkről, ha ezt a tényt figyelmen kívül hagynánk a szezonzárón” – mondta a szakember.
“Még 18 pont kiadó Brazíliában, és nem látok okot arra, hogy ne tudnánk tartani azt a tempót, amit Kínában mutattunk, mellyel akár egy kettős győzelmet is elérhetünk a szezonzárón. Éppen ezért lesz néhány kisebb aerodinamikai újítás.”
“Az idei évben minden versenyre készültünk valami extrával, és ha ez az extra mindössze néhány ezredet jelent körönként, akkor is hiba lenne, ha felhagynánk ezzel a szokásunkkal Interlagosban” – tette hozzá Whitmarsh.