Lewis Hamilton diktálta a tempót a Koreai Nagydíj pénteki első szabadedzésén, ahol száraz, ám csúszós pálya fogadta a mezőnyt. A McLaren brit pilótáját Robert Kubica, és Nico Rosberg követte az első háromban.
Lewis Hamilton diktálta a tempót az első Koreai Nagydíj péntek reggeli szabadedzésén, ahol a versenyzők elsődleges feladatai közé az tartozott, hogy feltérképezzék a pályát, és megismerkedjenek a vonalvezetéssel.
A McLaren brit pilótáját 81 ezredes lemaradásban Robert Kubica követte a második helyen a Renault-val, míg a harmadik a Mercedes német versenyzője, Nico Rosberg lett, Sebastian Vettel (Red Bull), és Jenson Button (McLaren) előtt, azonban az időeredmények a szokásosnál is lényegtelenebbek, hiszen a pálya állapota folyamatosan változik.
A pálya a vártnál is piszkosabb volt a kezdés pillanataiban, mikor Heikki Kovalainen gördült ki elsőként a Lotusszal, a Toro Rosso spanyolja, Jaime Alguersuari előtt, aki elsőként teljesített mért kört Koreában, egy igen lassúnak mondható 2:20.611-es idővel.
Természetesen ez az idő hamar megdőlt, de nem azonnal, ugyanis a pilóták először igen lassan teljesítették köreiket, hogy hozzászokjanak az új vonalvezetéshez, illetve megnézzék, mennyire tapad a nemrég lefektetett burkolat.
Ahogy múlt az idő, egyre többen fordultak meg az élen, ám végül a McLaren brit pilótája kaparintotta meg az elsőséget, nem sokkal a másfélórás tréning vége előtt.
Hamilton egyébként sokáig mért kört sem teljesített, ugyanis a garázsban várta, hogy szerelői felszereljék autójára az új hátsó szárnyelemet.
Hamilton egy ideig harcban volt csapattársával az első helyért, ám végül 1:40.887-es idővel egy teljes másodpercet adott Buttonnak, aki a leintés pillanatában már csak az ötödik helyen tanyázott, ugyanis Kubica, Rosberg, és Vettel is javított utolsó mért körén.
Michael Schumacher a hatodik helyre hozta be a másik Mercedest a bajnokságot vezető Mark Webber (Red Bull) elé, akit Nick Heidfeld (Sauber), és a Williams duója, Nico Hülkenberg illetve Rubens Barrichello követett az első tízben.
A bajnoki címért még harcban álló Fernando Alonso csak a tizenötödik helyen végzett, ám a Ferrari nyilvánvalóan nem a köridőkre ment rá, sokkal inkább azt a feladatot tűzhette ki maga elé, hogy a lehető legjobban felkészüljön a szombati időmérőre és a vasárnapi versenyre, és egy egyedi programon volt.
A pálya gyenge tapadása és a relatíve kevés bukótér ellenére mindenki elkerülte a gumifalat. Az egyes és a tizenegyes kanyar bizonyult a legtrükkösebbnek, és bár többen kilátogattak a pályáról ezen a részen, mindenki gond nélkül folytatni tudta a körözést.
A Sauber japán pilótája, Kamui Kobayashi a boxutca kijáratánál látogatást tett a füvön, míg Vettel kis híján eltalálta Sakon Yamamoto autóját az utolsó kanyarban.
Bruno Senna szolgáltatta az egyetlen említésre méltó incidenst, mikor Hispaniája már úgy érkezett meg a kilences kanyarba, hogy el volt törve bal hátsó felfüggesztése. A Brazil versenyző megpördült, ám nem érte el a gumifalat.
A Lotus olasz pilótája, Jarnoi Trulli számára sem úgy sikerült az első edzés, ahogy azt tervezte, ugyanis egy váltóhiba miatt sok időt kellett a garázsban töltenie.