Lewis Hamilton idei második győzelmét aratta a Szingapúri Nagydíjon, ahol csak a kiállások alkalmával engedte ki a kezéből az első pozíciót. A McLaren világbajnoka mögött Timo Glock végzett, akit Fernando Alonso követett a harmadik helyen.
Lewis Hamilton idei második győzelmét aratta a Szingapúri Nagydíjon, ahol csak a kiállások alkalmával engedte ki a kezéből az első pozíciót. A McLaren világbajnoka mögött Timo Glock végzett, akit Fernando Alonso követett a harmadik helyen.
Hamilton parádés vezetést bemutatva, mindvégig irányítása alatt tartva a versenyt, rajt-cél győzelmet aratott Szingapúrban, ahol az előzetes várakozásokkal ellentétben, végig száraz maradt az idő.
A McLaren világbajnoka mellé Glock és Alonso állhatott fel a dobogóra, ugyanis kiválóan használták ki a lehetőségeiket, miután Nico Rosberg és Sebastian Vettel boxutca áthajtásos büntetést kapott.
A bajnokság éllovasa, Jenson Button egy ponttal növelte előnyét Rubens Barrichellóval szemben, miután a 11. helyről rajtolva az ötödik pozícióban ért célba, egy hellyel csapattársa előtt, aki 15 pontos lemaradásban van a világbajnokságban, három versennyel a szezon vége előtt.
Meleg, magas páratartalom fogadta a mezőnyt a szezon tizennegyedik állomásának helyet adó Szingapúri Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 30, a pályáé 32 Celsius-fok volt a kezdés pillanatában.
A pole pozícióból induló Hamilton kiválóan kapta el a rajtot, és a KERS segítségével gond nélkül maga mögött tartotta a többieket. A McLaren brit pilótája mögött a harmadik helyről induló Rosberg vette be az első kanyart, miután elment a gyengén rajtoló Vettel mellett.
A Red Bull német versenyzője az első kanyarban komoly csatát vívott Alonsóval, akit végül maga mögött tudott tartani. A Renault spanyolja még az első körben két pozíciót vesztett Mark Webberrel, és Glock-kal szemben, ám előbbinek vissza kellett engednie maga elé, ugyanis az egyik kanyart kiszélesítve ment el riválisa mellett.
Az élen Hamilton szépen tartotta vezető pozícióját, ám nem tudott leszakadni az őt üldöző Rosbergtől, aki 2.5 másodperces lemaradásban követte, aki mögött Vettel jött, szintén látótávon belül.
Ahogy arra a szombaton kiadott súlyadatok alapján számítani lehetett, a kiállások első körét Vettel kezdte meg, akit egy körrel később Rosberg követett. A Williams pilótája azonban elvétette a boxutca kijárati ívét, és átvágta a fehér vonalat, amiért egy áthajtásos büntetést kapott.
Közben a mezőny hátsó régiójában Jaime Alguersuari csúnyán feltartotta a mögötte állókat, aminek az lett a vége, hogy Adrian Sutil besokallt, megpróbált elmennie a spanyol mellett, megcsúszott autójának hátulja, keresztbeállt, és telibe találta Nick Heidfeld BMW-jét. Mindketten feladták a küzdelmet.
Rengeteg törmelék került a pályára, így azonnal beküldték a biztonsági autót, ami a 24. körig fogta a mezőnyt. Az új rajt sima volt, az élmezőnyben semmi nem változott, mindössze annyi, hogy Rosberg néhány kör után letöltötte büntetését, mellyel visszacsúszott a 14. helyre, így minden esélye elúszott a pontszerzésre, pedig nagyon jó helyen állt.
A biztonsági autós fázis legnagyobb nyertesei Glock és Alonso voltak, akik hirtelen Hamilton és Vettel mögött találták magukat, azonban képtelenek voltak tartani a tempót az előttük haladókkal, akik egy másodpercen belül voltak egymáshoz képest.
A Brawn duója, Barrichello és Button az ötödik, illetve a hetedik helyen folytatták a körözést, közéjük a McLaren finnje, Heikki Kovalainen ékelődött be a hatodik helyen, míg az utolsó pontszerző Webber volt 25 körrel a vége előtt.
A kiállások utolsó körét is Vettel kezdte meg, azonban a német pilóta túl gyorsan hajtott a boxutcában, így egy áthajtásos büntetést kapott, mellyel minden esélye elszállt arra, hogy felállhasson a dobogóra, pedig a második hely biztosan meglehetett volna.
A Red Bull számára borzalmasan ért véget a futam, nem elég hogy Vettel világbajnoki esélyei minimálisra csökkentek, Webber egy fékhiba miatt elvesztette autója felett az uralmát a célegyenesre ráfordító kanyarban, és a gumifalba csapódva feladta a küzdelmet.
Hamilton senkitől sem zavartatva, magabiztosan autózott az élen, és megnyerte a versenyt. A McLaren brit pilótája mögött Glock végzett, akit a tavalyi botrányos futam győztese, Alonso követett a harmadik helyen, mellyel először állhatott fel a dobogóra az idei évben.
Button fantasztikus tempót diktált második etapjában, így utolsó kiállását követően elment Barrichello mellett, aki csúnyán beragadt az előtte haladók mögé, így nem tudta a saját tempóját autózni.
A világbajnokság éllovasa végül az ötödik helyen végzett, ugyanis az előtte haladó Vettelhez hasonlóan neki is fékproblémái voltak, így a fülére szóltak, hogy vegyen vissza, és nem kockáztatva, tartsa inkább pozícióját.
Button ezzel egy ponttal növelte előnyét az összetettben csapattársával szemben, aki a hatodik helyen futott célba, míg a pontszerzők sorát Kovalainen és Robert Kubica zárta.
A Ferrari pont nélkül fejezte be a versenyt, mellyel három pontra csökkent az előnye a McLarennel szemben a konstruktőrök versenyében, így egyre nagyobb veszélyben van az olaszok harmadik helye.
Szingapúri Nagydíj, verseny:
1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1h56:06.337 2. Glock Toyota (B) + 9.634 3. Alonso Renault (B) + 16.624 4. Vettel Red Bull-Renault (B) + 20.261 5. Button Brawn-Mercedes (B) + 30.015 6. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 31.858 7. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 36.157 8. Kubica BMW Sauber (B) + 55.054 9. Nakajima Williams-Toyota (B) + 56.054 10. Raikkonen Ferrari (B) + 58.892 11. Rosberg Williams-Toyota (B) + 59.777 12. Trulli Toyota (B) + 1:13.009 13. Fisichella Ferrari (B) + 1:19.890 14. Liuzzi Force India-Mercedes (B) + 1:33.502 Leggyorsabb kör: Alonso, 1:48.240 Kiesők: Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 48 Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 48 Webber Red Bull-Renault (B) 46 Sutil Force India-Mercedes (B) 24 Heidfeld BMW Sauber (B) 20 Grosjean Renault (B) 4