A McLaren-Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton úgy véli, neki és csapatának mindene megvan ahhoz, hogy versenyen megverjék a Red Bull alakulatát, ehhez azonban elengedhetetlen az is, hogy egy körön – tehát az időmérőn – közelebb kerüljenek legfőbb riválisaikhoz.
A McLaren-Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton úgy véli, neki és csapatának mindene megvan ahhoz, hogy versenyen megverjék a Red Bull alakulatát, ehhez azonban elengedhetetlen az is, hogy egy körön – tehát az időmérőn – közelebb kerüljenek legfőbb riválisaikhoz.
Hamilton a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon egészen a leintésig komoly nyomás alatt tartotta a bajnoki címvédő Sebastian Vettelt. Miután azonban a német versenyző előkelőbb pozícióból vághatott neki a futamnak, jobb esélyei is voltak a győzelemre – ami ezúttal sem maradt el.
A Red Bull Racing eddig a szezon valamennyi nagydíján pole pozícióból vághatott neki a versenynek, Hamilton pedig úgy véli, ezen mihamarabb változtatniuk kell, az időmérőn elért eredmény ugyanis továbbra is kulcsfontosságú a verseny szempontjából – különösen a következő futamnak otthont adó Monacóban.
„Ha jó lesz az időmérős tempónk, azt hiszem, megverhetjük a Red Bullt a versenyen” – magyarázta Hamilton.
„Azt gondolom, az utolsó versenyen megmutattam, hogy nekem volt a legjobb versenytempóm az egész futamot nézve. Ez pedig jól mutatja, hogyha az első sorba kvalifikáltam volna magam, akkor jó pozícióban lettünk volna ahhoz, hogy jót versenyezzünk velük.”
„A futamon nehéz megelőzni őket, mert nagyon-nagyon jó az autójuk. Parádés bokszkiállásokat csinálnak, ami szintén segít, tehát igen, az időmérő az a terület, amelyen dolgoznunk kell.”
Arra a kérdésre, hogy Monacóban elérhetik-e a kitűzött célt, Hamilton így felelt: „Szeretném azt mondani, hogy igen, és úgy érzem, bennem van a pole, de ez valójában csak azon múlik, hogy megfelelő egyensúlyt találunk-e az autónak, aztán majd meglátjuk, hogy ők hogy állnak. Meglehetősen gyorsak voltak itt tavaly, de remélhetőleg Barcelonához képest csökkentettük a különbséget.”
A 2008-as év világbajnok hozzátette, csapata továbbra is keményen dolgozik azon, hogy kiderítse, a Red Bull autói miért olyan hatékonyak az időmérő edzések utolsó etapjaiban.
„Manapság az autók különböző módon komplexek, ott van a fújt diffúzor, a különböző versenybeállítások, és hasonló dolgok. Úgy tűnik, hogy amikor eljön a Q3 ideje, valamit kapnak, amivel sok időt nyernek.”
„De hasonlóan jók mindig, a versenyen is, nagyszerű stabilitással rendelkeznek erő tekintetében. A barcelonai utolsó kanyarban, aztán a 3-asban is padlógázzal mentek az időmérőn, de mi csak olyan sebességet tudtunk ezeken a helyeken elérni, mint a versenyen. Ez pedig komoly időbeli előnyt jelent.”
„Ők voltak az elsők, akik használták a fújt diffúzort, ez pedig olyan, mint amikor a Brawn először alkalmazta a duplafedeles megoldást, aminek hála sokáig komoly előnyt élveztek. Most mindenki azon dolgozik, hogy befogja a Red Bullt, így mi is.”
„Az időmérő talán a hétvége legizgalmasabb része, eltekintve a rajttól. Igazán király, különösen most. Korábban csak a leggyorsabb motorbeállítással gurultunk pályára. Most viszont a legjobb leszorítóerőt társíthatjuk a motorhoz, ami nagyon ügyes dolog. Komoly leszorítóerőt generálunk az első szárnyon, hirtelen megnő a tapadás és úgy dobálod ide-oda az autót, mint egy őrült. Alig várom már az időmérőt!”