Lewis Hamilton felháborodásának adott hangot, mert véleménye szerint nem hogy javítottak, sokkal inkább rontottak a szervezők azzal, hogy módosítottak a hírhedt tízes sikán ívén, ami csúnya balesetek helyszínéül szolgálhat majd a hétvégi Szingapúri Nagydíjon.
Lewis Hamilton felháborodásának adott hangot, mert véleménye szerint nem hogy javítottak, sokkal inkább rontottak a szervezők azzal, hogy módosítottak a hírhedt tízes sikán ívén, ami csúnya balesetek helyszínéül szolgálhat majd a hétvégi Szingapúri Nagydíjon.
Miután rengeteg panasz érkezett a versenyzőktől az elmúlt években, a szervezők átdolgozták az említett lassítót, hogy az könnyebben bevehető legyen, és ne jelentsen különösebb problémát a résztvevőknek.
Igen ám, de Hamilton szerint ezzel nem hogy javítottak, inkább rontottak a helyzeten, ugyanis a korábbinál jóval trükkösebb lett a szekció, ami számára teljesen egyértelművé vált az első két szabadedzést követően.
„Úgy gondolom, hogy rosszabbá tették a pályát” – mondta a McLaren egykori világbajnoka. „A sikán bizonyára a legrosszabb kanyar, amivel valaha is találkoztam f1-es karrierem során. Egyszerűen nevetséges.”
„A tavalyi évben is már szűk volt, azonban most még veszélyesebb lett. Láthattuk, hogy egy autó már összetört ezen a részen, azt hiszem Adrian Sutilé.”
„Közel 260 km/h-s sebességgel közelíted meg a kanyart, és onnan kell lefékezned. Ha pedig valami rosszra fordul, vagy valaki elvéti a féktávot, és megüti azokat a kerékvetőket, egy csúnya baleset szemtanúi lehetünk.”
Hamilton csapattársa, Jenson Button azonban elmondta, hogy számára az ötös kanyar jelenti a legnagyobb kihívást, ami különösen igaz volt az első edzésen, mikor vizes volt a burkolat.
„Számomra az ötös kanyar a legnagyobb dilemma” – mondta a címvédő. „Újraaszfaltozták ezt a szekciót, és negatív dőlése van, így mikor bekanyarodsz, elveszted az autó hátsó tapadását, és kontrollálhatatlannak érzed a versenygépet.”