A héten jelentették be, az 57 esztendős szakember az idei szezont követően távozik az osztrák csapattól, és azt is tudni lehet már, hogy ő lesz a Forma-1-be 2026-ban megérkező Audi csapatfőnöke. A német gyártónál várhatóan jövő júliusban kezdheti majd meg a munkát, miután lejár féléves felmondási ideje.
Nem ő az egyetlen nagynevű szakember, aki távozik a Red Bulltól: hónapok óta tudni lehet már, hogy Adrian Newey főtervező is búcsút int az energiaital-gyárosoknak. Azt nem lehet még tudni, hogy ő hol folytatja, ám a hírek szerint jó eséllyel az Aston Martinhoz szerződik majd.
Newey és Wheatley távozása miatt a Red Bull természetesen szerkezeti átszervezésre kényszerül, ezt azonban házon belül próbálja majd megoldani a csapat. A korábban Newey jobbkezeként dolgozó Pierre Wache például napokkal azelőtt hosszabbított szerződést az istállóval, hogy Newey távozását bejelentette a Red Bull.
Úgy hírlik, jó esély van arra, hogy Jonathan Wheatley feladatait szétosztják majd csapaton belül, és nem kizárt, hogy a munka egy részét Gianpiero Lambiase veszi majd át, aki amellett, hogy jó ideje Max Verstappen versenymérnöke, egy ideje vezető versenymérnökként tevékenykedik.
A feladatok fennmaradó részére sem szerződtetne új szakembert a Red Bull, inkább házon belülről neveznének ki egy csapatmenedzsert, aki egyebek mellett a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) való kommunikációt is menedzselné.