A japán autóversenyző korábban a McLaren juniorprogramjának tagja volt, korábban pedig győzni tudott a Le Mans-i 24 órás viadalon is. Idén az Alpine csapatánál folytatja, új szerepkörében pedig a csapat korábbi Forma-1-es autóival is tesztelhet majd, és aktívan kiveszi a részét az aktuális versenygép fejlesztéséből is, hiszen rengeteg időt tölt majd el az enstone-i szimulátorban.
A 30 esztendős versenyző emellett hazai versenyén, a Japán Nagydíjon vezetheti is az Alpine autóját: a nyitóedzésen ülhet majd autóba.
„Megtiszteltetés csatlakozni az Alpine Forma-1-es csapatához teszt- és tartalékversenyzőként a 2025-ös évadra” — mondta Hirakawa. „Ahogyan mindig, a Forma-1-es autóval való pályaidő lehetősége a versenyzők számára a csúcsot jelenti, és izgatottan várom, hogy az első szabadedzésen vezethessek hazai közönségem előtt a Japán Nagydíjon, valamint hogy a csapattal korábbi autókat tesztelhessek.
„Nagy lehetőség egy ilyen elkötelezett csapattal dolgozni, amely a pilóták tapasztalatainak széles körét hasznosítja, és alig várom, hogy hozzájárulhassak ahhoz, hogy 2025 közösen egy sikeres év legyen.”
Hirakawa szoros kapcsolatban áll a Toyotával is, és tovább folytatja a versenyzést a japán márka színeiben az Endurance-világbajnokságon, ahol már kétszeres bajnoknak számít.
Az Alpine F1-es csapatának nem ő lesz az egyetlen tartalékosa idén, hiszen a Forma-2-ben futamot is nyerő Paul Aron ugyancsak ezt a szerepkört tölti majd be, és a hírek szerint hamarosan csatlakozik az istállóhoz Franco Colapinto is, akinek akár a versenyzésre is esélye lehet 2025-ben.