A Toyota vezetése hivatalosan is megerősítette, hogy azonnali hatállyal leállítja forma-1-es programját, és elhagyja a királykategóriát. A japán cégóriás azzal magyarázta döntését, hogy a válság miatt a Forma-1 nem illeszkedik középtávú üzleti terveihez.
A Toyota vezetése hivatalosan is megerősítette, hogy azonnali hatállyal leállítja forma-1-es programját, és elhagyja a királykategóriát. A japán cégóriás azzal magyarázta döntését, hogy a válság miatt a Forma-1 nem illeszkedik középtávú üzleti terveihez.
A japán nagyvállalat szerdára összehívott sajtótájékoztatóján pontot tett a hosszú ideje húzódó találgatások végére, és hivatalosan is megerősítette, hogy azonnali hatállyal elhagyja az F1-et, miután amellett, hogy nem jöttek a várt eredmények, a gazdasági világválság is betett nekik.
“A Toyota Motor Company (TMC) bejelenti, hogy a 2009-es szezon végén elhagyja a forma-1-es világbajnoki sorozatot” – állt a japánok hivatalos közleményében.
“A TMC annak ellenére is elkötelezett maradt a motorsportok királykategóriája mellett, hogy a tavalyi évben egy váratlan gazdasági változás kezdődött meg. Ám mikor a TMC jövőbeni motorsport aktivitását mérlegeltük egy átfogó középtávú, a jelenlegi gazdasági helyzetet tükrében, a TMC úgy döntött, hogy kiszáll a Forma-1-ből.”
Egy év alatt a harmadik autógyártó távozik az F1-ből. Tavaly decemberben a Honda döntött úgy, hogy leállítja forma-1-es programját, idén júliusban pedig a BMW jelentette be, hogy elhagyja a királykategóriát.
Ez pedig azt is jelenti, hogy jövőre mindössze három gyártó (Ferrari, Mercedes-Benz, és Renault) lesz jelen a Forma-1-ben, pedig ha minden jól alakul, összesen 13 csapat alkotja majd a mezőnyt.
A Toyota 2002-ben érkezett a Forma-1-be, és bár sokáig a legnagyobb költségvetésű csapat volt a mezőnyben, képtelen volt elérni célját, és egyetlen futamgyőzelmet sem tudott felmutatni az elmúlt nyolc bajnokságban.
Természetesen ez is közrejátszott abban, hogy a japán vezetés a távozás mellett döntött, bár a közlemény szerint csupán a gazdasági világválság hatásai miatt állítják le forma-1-es programjukat.
A világ legnagyobb autógyártója a tavalyi évben története során először könyvelhetett el veszteséget. Idén azt is jelezte, hogy az általa birtokolt Fuji versenypálya kapuit is bezárja, amely helyet adott a 2007-es és a 2008-as Japán Nagydíjnak.
A Toyota egyik versenyzőjével sem hosszabbította meg szerződését a jövő évre, és bár mindent megtett azért, hogy legalább egy nagy nevet le tudjon igazolni 2010-re, terve nem sikerült, hiszen sem Robert Kubicát, sem Kimi Raikkönent nem tudta meggyőzni.
A Toyota az idei évben a Williams istállónak szállított motorokat, ám a grove-i bázisú gárda kérésére, felbontotta szerződését, így ez sem köti a Forma-1-hez, jóllehet július végén aláírta az új Concorde Egyezményt, amely elvileg 2012 végéig a sporthoz láncolja.
Azzal, hogy a japánok távoznak, megnyílt az út a BMW Sauber előtt, hiszen 13. csapatként rajthoz állhatnak 2010-ben.