Versenyeket dönthet el a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pontatlan üzemanyag-áramlást mérő szenzora – erre figyelmeztetett a minap a Red Bull Racing Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner.
Versenyeket dönthet el a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pontatlan üzemanyag-áramlást mérő szenzora – erre figyelmeztetett a minap a Red Bull Racing Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner.
A címvédő gárdát április 14-én hallgatja meg az FIA Fellebbviteli Bírósága Daniel Ricciardo melbourne-i kizárásának ügyében. Az ifjú versenyző másodikként ért célba a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, a stewardok azonban megfosztották eredményeitől, állításuk szerint ugyanis autójában az üzemanyag-áramlás mértéke meghaladta a 100 kg/h-s határértéket.
A Red Bullnál állítják, nem szegték meg a szabályokat, az FIA mérőeszköze ugyanis pontatlan, igazuknak pedig a Fellebbviteli bíróságon próbálnak érvényt szerezni.
Christian Horner, az osztrák istálló csapatfőnöke azt szeretné, ha a csapatok leülnének az FIA képviselőivel, és átbeszélnék az üzemanyag áramlását mérő rendszer hiányosságait, az eszköz ugyanis versenyeket dönthet el a jövőben.
„Találnunk kell egy jobb megoldást – főleg most, hogy ennyire kifinomultak a határok, és ilyen komoly hatással van a dolog a teljesítményre” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak.
„A szenzor kalibrálása meghatározza a versenyképességet is, ez pedig alapvetően nem helyes. A csapatok a végén megvesznek száz szenzort – néhány gyártónak már van is ennyi –, hogy megpróbálják kiválasztani a legjobbat.”
„Olyan lesz, mint a gokartban, ahol a karburátorok közül próbálja az ember kiválasztani a legjobbat. Nem hiszem, hogy ez elfogadható módja az előrelépésnek.”
Horner úgy véli, mihamarabb megoldást kell találniuk arra, hogy a szenzorok pontosabbak legyenek.
„Tudjuk, hogy néhány autóban egyáltalán nem működött ez a szenzor Melbourne-ben. Szóval sokkal megbízhatóbbnak kell lennie az FIA méréseinek. Szóval a Forma-1 csapatainak, illetve az FIA szakembereinek megoldást kell találniuk, mert túl sok minden forog kockán, rengeteg minden függ a megbízhatatlan szenzoroktól.”
„A Forma-1 több millió fontba kerül. Egyszerűen jobb mérési megoldást kell találnunk a jelenleginél. Egy repülőgépen például három érzékelő van, és ezen szenzorok átlagértékeit veszik alapul. Ha az egyik nagy eltérést mutat, akkor a másik kettő számít. Azt gondolom, ez jelenleg egy nagyon éretlen technológia az F1-ben, jelenleg ugyanis egy problematikus eszközre próbálunk támaszkodni.”