A Mercedes hozta nehéz helyzetbe a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), mely megfelelő alternatíva híján kénytelen bevezetni a ’Halót’ a 2018-as idényben – ezt nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
A sportot irányító testület nemrég hozta meg döntését, hogy a fejvédő megoldás a következő idénytől kezdődően kötelező jelleggel használatos lesz a Forma-1-ben.
Sokan – köztük F1-es versenyzők – úgy vélik, az FIA rossz döntést hozott, habár alapos kutatások bizonyítják, hogy a ’Halo’ komoly sérülésektől tudja megóvni a pilótákat.
„Ezzel a koncepcióval [a ’Halóval’] a Mercedes állt elő, és nehéz helyzetbe hozta az FIA-t” – mondta Christian Horner az Auto Motor und Sportnak.
„Ha most lenne egy baleset, és nem lenne rajta a ’Halo’ az autón, de esetleg megmentett volna egy életet, akkor jogilag nehéz lenne érveket találni arra, hogy miért is nem került fel az autókra, ha elérhető volt.”
„Éppen ezért fejlesztette ki a Red Bull az ’Aeroscreent’. Próbáltuk sokkal esztétikusabban megoldani a problémát. De az FIA most sarokba van szorítva, mert csak a ’Halo’ elérhető számára, és nincs más opció.”
„Én attól tartok, hogy a gokartig lefelé minden formaautós sorozat megkapja majd ezt a valamit – hol fog megállni? Azt gondolom, hogy versenyzőként vállalni kell egy bizonyos fajta kockázatot…”