A Red Bull jelenleg még a Honda erőforrásait használja a Forma-1-ben, a 2026-os motorszabályok bevezetésekor viszont már saját aggregátokkal áll rajthoz a száguldó cirkuszban. Ennek kifejlesztéséhez egy külön motorközpontot építettek fel Milton Keynes-ben, és rendkívül komoly szakembereket is szerződtettek — többek között a Mercedes motorrészlegéről. A munkálatok folyamatosan zajlanak, a Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko pedig korábban egy interjúban elárulta, nincs B-tervük arra az esetre, ha nem tudnak előállni egy ütőképes motorral, ez pedig akár Max Verstappen jövőjére is hatással lehet majd.
Horner azt mondja, nagyon bízik abban, hogy el fogják tudni végezni a feladatukat: „Nem gondolnám, hogy ez pusztán Maxról szól. A Forma-1-ben mindannyian nagyon türelmetlenek vagyunk” — mondta a szakember a PlanetF1 kérdésére. „Mindenki versenyképes akar lenni. Hatalmas vállalás ez. Nagyon tökös vállalás, amit magunkra vettünk, de úgy hisszük, ez a helyes út a vállalat számára a jövő tekintetében.”
A Red Bull-főnök kifejtette, jelenleg minden a tervek szerint halad a motorfejlesztés terén.
„Sűrű időszak ez, 24 hónap van hátra, mielőtt a motort be fogjuk építeni az RB22-es hátuljába. A motorfejlesztési világban ez nem sok idő, szóval rengeteg még a tennivaló ebben a rövid időben. De meggyőződésem, hogy a megfelelő szakembereink vannak, és meg tudjuk csinálni.”
„Nem fogunk belemenni a részletekbe azzal kapcsolatban, hogy hogy is állunk, de jó úton vagyunk. Viszont rengeteget kell még fejlődnünk, fel kell zárkóznunk, hiszen olyan gyártók ellen versenyzünk, akik több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek.”
„A Red Bull projektje 30 hónappal ezelőtt még embrió volt. Szóval az, amit 13 hónap alatt elértünk, kiemelkedő.”