A két pilóta kétszer is összetűzésbe keveredett egymással néhány kanyaron belül a múlt hétvégi Mexikói Nagydíjon,, ami két 10 másodperces büntetést eredményezett Verstappen számára.
Az esetet követően felmerült, hogy a holland versenyző agresszíven közelített Norrishoz, hogy hátráltassa őt a bajnoki pontversenyben. Az 1996-os világbajnok, Damon Hill megkérdezte Hornert ezzel kapcsolatban, és azt találgatta, hogy vajon Verstappen taktikai elgondolásból helyezkedett-e így. Horner azonban tagadta ezt az elméletet.
„Nem igazán. Inkább az ellenkezőjéről van szó” – válaszolta Horner Hillnek a Sky Sports F1 televízó műsorában. „Ez pont az ellentéte annak, ahol a külső íven haladó autó… olyan, mintha a lesszabályra játszanának, megpróbálva megmutatni, hogy az orruk előrébb van a kanyar előtt, így levették a lábukat a fékről és növelték a sebességet.”
„Természetesen, ha kívül vagy, nagyobb kockázatot vállalsz, mert az autók lendülete mindig kiviszi őket a kanyar végéig, míg a belső íven haladó autó élesebb ívet vesz. Ezért nehéz egy autónyi helyet hagyni kívül. Ez szinte átrendezi a versenyzés alapelveit, amelyeket a versenyzők a gokartozástól kezdve tanulnak.”
Horner hangsúlyozta, hogy a Red Bull nem akar „keménykedni” a hátralévő futamokon, hogy biztosítsa a győzelmet a bajnokságban.
„Egyáltalán nem” — mondta a szakember. „Mi keményen és sportszerűen akarunk versenyezni, és úgy gondolom, hogy ez az eset — többek között — mindenképpen megvitatásra kerül majd. És természetesen mindenki szeretne következetességet is látni.”
„Láttunk több hasonló esetet, némelyiket megbüntették, másokat nem. Szerintem itt a versenyigazgatónak és a versenyzőknek mindenképpen le kell ülniük és megvitatniuk ezt, mert mindannyian izgalmas küzdelmet szeretnénk látni a bajnokság végéig. Max is ezt akarja, mi csapatként is ezt akarjuk, de a szabályoknak egyértelműnek kell lenniük, és nem kell túlbonyolítani őket. Nem kell, hogy olyan legyen, mint egy krikettkézikönyv egy előzéshez. Csak egyszerűen kellene tartaniuk.”
Horner hozzátette, hogy Verstappen a megérzéseire hagyatkozik a volán mögött, nem pedig tudatosan kidolgozott taktikákat alkalmaz.
„Ezek egy versenyző ösztönei, és Max mindig megpróbálja kihasználni a rést. Mindig keményen küzd a kanyar csúcspontján.”
„Max már körülbelül 20 éve versenyez, és amikor a belső ívet célozza meg, irányítja a kanyart abban a pillanatban. Ezt csinálta egész pályafutása alatt. Nem vitatom a második esetet Mexikóban, de az első számomra egyszerűen csak kemény versenyzés volt.”