Perez és a Williams pilótája — akik mindketten az időmérő első szakaszában búcsúztak pénteken — a rajtrács helyett a bokszutcából indultak, miután autóik felfüggesztését a parc fermé szabályainak megfelelően módosították. Amikor azonban a bokszkijárati lámpa zöldre váltott, Perez nem indult el azonnal, így Colapinto előnyt szerzett, és még az első kanyar előtt megelőzte őt.
Horner szerint nincs egyértelmű magyarázat arra, mi történt, hiszen a lámpa kialvásakor az autóknak el kell indulniuk. „Beszélnem kell vele erről” – mondta Horner a Sky Sport F1 televíziónak. „Úgy tűnik, egyszerűen rosszul ítélte meg a helyzetet. De amikor kialszik a lámpa, menni kell.”
Perez viszont azt állította, hogy szándékosan késlekedett, mert tiszta pályán akart vezetni, hogy távol maradjon az előtte haladóktól.
„Távolságot akartam nyitni az előttem lévőkkel, hogy tiszta pályán vezethessek” – magyarázta Perez. „Majdnem öt percet álltunk a bokszban, és teljesen lehűltek a gumik. Fontos volt, hogy tiszta levegőben menjek, hogy érezzem az autót, és lássam, hol tartunk.”
Perez azonban hozzátette, hogy a hétvégén korábban tapasztalt kezelhetőségi problémák továbbra is fennállnak.
„Végül is továbbra is megvan az az egyensúlytalanság, ami sokba kerül nekünk” – mondta. „Nem hiszem, hogy javultunk volna. Épp ellenkezőleg, változtatnunk kell a hétvége hátralévő részében.”
„A problémák folytatódnak. Ez a kiegyensúlyozatlanság abban nyilvánul meg, hogy nagyon sok stabilitást akarunk a kanyarok bejáratánál, de a gyors kanyarokban egyáltalán nincs tapadás az első tengelyen.”
„Az egyik legnagyobb terhelésű pályán gyakorlatilag az egész első szárnyat levettük. Valami nincs rendben, van egy nagy egyensúlyhiány, amit nem találunk.””
Perez a futam késői szakaszában kiállt a bokszba, hogy egy másik első szárnyat szereljenek az autóra, miközben a Red Bull további kísérleteket végzett az RB20-as problémáinak feltárására. Max Verstappen — aki ugyanezzel az autóval nyolcadik lett — a futam után azt mondta, hogy az RB20-as „olyan volt, mint egy raliautó”.
Horner szerint a tesztelés fontos része volt a futamnak Perez számára: „Ebből az etapból adatokat gyűjtöttünk. Esélyünk sem volt pontot szerezni, így kihasználtuk ezt a lehetőséget, hogy valami hasznosat nyerjünk vele. Lecseréltük a szárnyat, és kipróbáltunk valami mást, ami jó információkat adott nekünk és a mérnököknek a későbbi időmérőre.”