A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner elmondta, hogy az elmúlt versenyeken mutatott gyenge teljesítményükért a gumiproblémák okolhatók, ám úgy érzi, sikerült fejlődést elérniük, így már a hétvégi Belga Nagydíjon visszavághatnak.
A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner elmondta, hogy az elmúlt versenyeken mutatott gyenge teljesítményükért a gumiproblémák okolhatók, ám úgy érzi, sikerült fejlődést elérniük, így már a hétvégi Belga Nagydíjon visszavághatnak.
Az energiaital-gyárosok egyetlen pontot sem szereztek az elmúlt négy versenyen, aminek köszönhetően visszacsúsztak a bajnokság hatodik helyére, pedig igen jól kezdték az idei évet.
Horner elmondta, hogy csapata riválisai jobb munkát végeztek a gumihasználat terén, azonban a híresztelésekkel ellentétben, nem fejlesztettek többet, mint ők.
A szakember bízik benne, hogy a kemény munka meghozza gyümölcsét, és már a hétvégi Belga Nagydíjon visszavághatnak a vereségért.
“Úgy tűnik, hogy a gumik jelenik a legnagyobb különbséget jelen pillanatban” – mondta Horner. “Az elmúlt néhány hónapban a Toyota nagyon erősnek tűnt a gumihasználat terén, különösen a magasabb hőmérsékleteken. Azonban hangsúlyozom, hogy nem azért maradtunk le, mert riválisaik túlfejlesztettek bennünket. Minden a gumihasználat miatt van, jelenleg jobban bánnak a gumikkal, mint mi.”
“Azonban megértettük, hogy mi történt. Úgy érzem, sikerült javítanunk a helyzeten, és a szezon utolsó harmadában visszatérhetünk korábbi formánkhoz. Bízom benne, hogy már a hétvégén erősek leszünk Spában.”
Horner továbbá azt is elmondta, hogy véleménye szerint a belga pálya jobban fekszik majd autóiknak, mint az elmúlt futamhelyszínek.
“Sokkal több nagysebességű kanyar tarkítja a belga ringet, mint a budapesti, illetve valenciai pályát” – magyarázta a szakember. “Egy eredményes tesztet teljesítettünk Monzában, és bár a munka javarésze az Olasz Nagydíjra való felkészülésről szólt, rengeteg fontos kérdésre választ kaptunk csomagunkkal kapcsolatban.”
“Keményen kell csatáznunk a hétvégén, és mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy versenyzőink jól szerepeljenek, és pontokat szerezzenek.”
“Jelenleg nagyon szoros a küzdelem a BMW, a Renault, a Toyota, a Williams, a Red Bull, és Sebastian Vettel között, és ahogy azt az elmúlt versenyeken is láthattuk, akár egy tized is négy rajtpozíciós különbséget jelenthet.”
“Annak ellenére, hogy a versenynaptár leghosszabb pályájára érkezünk, véleményem szerint igen szoros lesz a rajtrács, nem is beszélve arról, hogy a megjósolhatatlan időjárás szintén megkavarhatja az erőviszonyokat” – tette hozzá Horner.