Horner GPS-adatokkal bizonygatta, hogy Norris nem tudott volna elfordulni a 4-es kanyarban - F1VILÁG.HU

Horner GPS-adatokkal bizonygatta, hogy Norris nem tudott volna elfordulni a 4-es kanyarban

HIRDETÉS
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kétségbe vonja, hogy Lando Norris sikeresen elfordult volna a 4-es kanyarban anélkül, hogy lesodródott volna a pályáról Max Verstappen elleni első összecsapásuk során, amelyért a holland pilóta időbüntetést kapott.
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Oracle Red Bull Racing Team Principal Christian Horner talks to the media after the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2024 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202410280024 // Usage for editorial use only //

A verseny 10. körének 4-es kanyarjában Norris a DRS segítségével Verstappen mellé került és kívülről próbálkozott az előzéssel. A két pilóta az íven szorosan egymás mellett haladt, azonban a versenybírók úgy ítélték meg, hogy Verstappen leszorította Norrist a pálya melletti területre. Ezután, a kör későbbi szakaszában, a 7-es kanyarban Verstappen ismét kiterelte Norrist a pályáról.

Verstappen mindkét incidens miatt 10 másodperces — tehát összesen 20 másodpercnyi — büntetést kapott, Christian Horner csapatfőnök azonban a verseny után GPS-adatokkal próbálta igazolni álláspontját, és megjegyezte, hogy Norris a 4-es kanyarban sokkal később fékezett, mint a verseny leggyorsabb köre során.

„Először is, nagyon kemény döntés volt két 10 másodperces büntetést kiosztani” – mondta Horner. „Úgy gondolom, valami alapvetőbb probléma is van itt; nyilvánvalóan reakció történt az előző hétvégére. Nagyon fontos lenne, hogy a pilóták és a stewardok leüljenek megbeszélni ezt.”

Horner aztán elővett egy papírt, melyen a telemetriai adatok segítségével igyekezett megmutatni az újságíróknak, miért gondolja úgy, hogy Norris akkor sem tudta volna bevenni a kanyart, ha Verstappen nem szorítja ki.

„Ezek itt a GPS-adatok a 4-es kanyar felé menet. Ez itt Lando Landóhoz mérve. Lando leggyorsabb körében itt fékezett a 4-es kanyarban, és nyilván megcsinálta a körét. A Maxszal történt incidense során 15 km/órával gyorsabban érkezett és később lépett a fékre, mint leggyorsabb körében a verseny során.”

„Nem tudta volna bevenni a kanyart, kifutott volna a pályáról. A fedélzeti kamera képén is látszik a kormányzásán. A verseny ezen pontján természetesen 80 kg-mal több üzemanyag volt az autójában, mint akkor, amikor megfutotta a leggyorsabb körét.”

„Régen az volt a bátor pilóták jutalma, ha kívülről próbálták meg az előzést. Úgy érzem, az a veszély fenyeget bennünket, hogy a feje tetejére állítjuk az előzési szabályokat, és most a pilóták csak arra törekszenek, hogy az ív belső részén jussanak előnyhöz, majd követeljék, hogy helyet kapjanak a kanyar kijáratánál. Világosan látható, hogy gyakorlatilag felengedte a féket, nagyon későre hagyta a dolgot, hogy megnyerje a vitát, márpedig az írott szabályok szerint ezért büntetés jár.”

Horner a második incidenst érthetőbb büntetési helyzetnek nevezte, arra utalva, hogy Verstappen arra számított, hogy Norris feladja a pozíciót, és végül frusztrációt okozott benne az, hogy a brit versenyző nem tette ezt meg.

„A 7-es kanyarban történt incidens más helyzet. Max arra számított, hogy Lando feladja a pozíciót, ő pedig belső íven próbálkozott, és mindketten kisodródtak. Érthető, hogy miért merült fel büntetés lehetősége itt, miközben kikényszerít az ember egy autót. De azt gondolom, hogy talán annak a frusztrációja okozta ezt, hogy Lando nem adta vissza a pozíciót. Szóval a dolgok ilyenkor csak eszkalálódnak.

Hirdetés

Horner úgy véli, a szabályalkotóknak újra hangsúlyozniuk kell az ív belső vonalának fontosságát, és arra kérte őket, hogy ne „bonyolítsák túl” a versenyzési irányelveket.

„Éveken át az volt az alapelv, hogy ha tiéd a belső ív, te határozod meg a kanyart. Úgy gondolom, a szabályok fejlődése most egy olyan irányba mutat, ahol a pilóták csak arra törekszenek, hogy a kanyarcsúcspontnál előnyt szerezzenek, függetlenül attól, hogy képesek-e befordulni a kanyarba.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Horner GPS-adatokkal bizonygatta, hogy Norris nem tudott volna elfordulni a 4-es kanyarban
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!