A verseny 10. körének 4-es kanyarjában Norris a DRS segítségével Verstappen mellé került és kívülről próbálkozott az előzéssel. A két pilóta az íven szorosan egymás mellett haladt, azonban a versenybírók úgy ítélték meg, hogy Verstappen leszorította Norrist a pálya melletti területre. Ezután, a kör későbbi szakaszában, a 7-es kanyarban Verstappen ismét kiterelte Norrist a pályáról.
Verstappen mindkét incidens miatt 10 másodperces — tehát összesen 20 másodpercnyi — büntetést kapott, Christian Horner csapatfőnök azonban a verseny után GPS-adatokkal próbálta igazolni álláspontját, és megjegyezte, hogy Norris a 4-es kanyarban sokkal később fékezett, mint a verseny leggyorsabb köre során.
„Először is, nagyon kemény döntés volt két 10 másodperces büntetést kiosztani” – mondta Horner. „Úgy gondolom, valami alapvetőbb probléma is van itt; nyilvánvalóan reakció történt az előző hétvégére. Nagyon fontos lenne, hogy a pilóták és a stewardok leüljenek megbeszélni ezt.”
Horner aztán elővett egy papírt, melyen a telemetriai adatok segítségével igyekezett megmutatni az újságíróknak, miért gondolja úgy, hogy Norris akkor sem tudta volna bevenni a kanyart, ha Verstappen nem szorítja ki.
„Ezek itt a GPS-adatok a 4-es kanyar felé menet. Ez itt Lando Landóhoz mérve. Lando leggyorsabb körében itt fékezett a 4-es kanyarban, és nyilván megcsinálta a körét. A Maxszal történt incidense során 15 km/órával gyorsabban érkezett és később lépett a fékre, mint leggyorsabb körében a verseny során.”
„Nem tudta volna bevenni a kanyart, kifutott volna a pályáról. A fedélzeti kamera képén is látszik a kormányzásán. A verseny ezen pontján természetesen 80 kg-mal több üzemanyag volt az autójában, mint akkor, amikor megfutotta a leggyorsabb körét.”
„Régen az volt a bátor pilóták jutalma, ha kívülről próbálták meg az előzést. Úgy érzem, az a veszély fenyeget bennünket, hogy a feje tetejére állítjuk az előzési szabályokat, és most a pilóták csak arra törekszenek, hogy az ív belső részén jussanak előnyhöz, majd követeljék, hogy helyet kapjanak a kanyar kijáratánál. Világosan látható, hogy gyakorlatilag felengedte a féket, nagyon későre hagyta a dolgot, hogy megnyerje a vitát, márpedig az írott szabályok szerint ezért büntetés jár.”
Horner a második incidenst érthetőbb büntetési helyzetnek nevezte, arra utalva, hogy Verstappen arra számított, hogy Norris feladja a pozíciót, és végül frusztrációt okozott benne az, hogy a brit versenyző nem tette ezt meg.
„A 7-es kanyarban történt incidens más helyzet. Max arra számított, hogy Lando feladja a pozíciót, ő pedig belső íven próbálkozott, és mindketten kisodródtak. Érthető, hogy miért merült fel büntetés lehetősége itt, miközben kikényszerít az ember egy autót. De azt gondolom, hogy talán annak a frusztrációja okozta ezt, hogy Lando nem adta vissza a pozíciót. Szóval a dolgok ilyenkor csak eszkalálódnak.
Horner úgy véli, a szabályalkotóknak újra hangsúlyozniuk kell az ív belső vonalának fontosságát, és arra kérte őket, hogy ne „bonyolítsák túl” a versenyzési irányelveket.
„Éveken át az volt az alapelv, hogy ha tiéd a belső ív, te határozod meg a kanyart. Úgy gondolom, a szabályok fejlődése most egy olyan irányba mutat, ahol a pilóták csak arra törekszenek, hogy a kanyarcsúcspontnál előnyt szerezzenek, függetlenül attól, hogy képesek-e befordulni a kanyarba.”