A zandvoorti versenyt kétszer is eláztatta az eső múlt vasárnap, a második zuhénál pedig piros zászlókkal félbe is szakították a futamot, miután vezethetetlenné váltak a körülmények, Zhou Guanyu pedig a falban kötött ki az Alfa Romeóval. A 62. kör elején megérkező esőkor Verstappen kezdetben nem volt meggyőződve arról, hogy érdemes kiállni intermediate-abroncsokért, versenymérnöke, Gianpiero Lambiase viszont jelezte, „jó alkalom lenne ez a kiállásra”. Végül aztán maga Christian Horner csapatfőnök hozta meg a döntést, mert nem akarta kockára tenni a hollandiai győzelmet.
„Egy kicsit bizonytalanok voltunk azzal kapcsolatban, hogy mi lesz az időjárással, hogy csak néhány csepp lesz, esetleg leszakad az ég? A végén pedig üvöltöttem GP-nek, hogy ’Hívd be!’” – magyarázta Horner a verseny után.
A Red Bull-főnök szerint csapata remekül taktikázott, miközben a Mercedes, a McLaren és a Williams nem – ez részben szerencse, részben kockázatkezelés eredménye.
„Azt gondolom, a kettő kombinációja. Sok dolog volt, ami balul sülhetett el. Láttuk, hogy az elején születtek döntések, melyek miatt egyes autók kiestek a küzdelemből, vagy pedig bekerültek a versenybe. Nyolc bokszkiállásunk volt, a csapat pedig mindegyiket jól eltalálta, kivéve azt, amiről Checo 5 másodperccel korábban szólt. Szóval hihetetlen csapatteljesítmény volt.”
A rajt után, amikor megérkezett az eső, a 7. helyről rajtoló Perez azonnal a kiállás mellett döntött, Verstappen viszont kint maradt – és el is veszítette az első helyet csapattársával szemben.
„Az első autó a vonatban a versenyben vezető volt, szóval nagyon nehéz meghozni a döntést, amikor ennyire a határon vannak a dolgok. Sergio döntése volt, hogy ki akar állni, és ez kifizetődő volt számára. Ő volt az első az élmezőnyből, aki interekre váltott. Max a következő kör végén érkezett. Vita volt arról, hogy az eső marad-e, vagy sem, de kiállt, és ahogy átrágta magát a forgalmon, az valami szenzációs volt.”
A Red Bull pilótái aztán helyet cseréltek egymással a pályán, miután Verstappen Perez elé tudott vágni azzal, hogy egy körrel hamarabb váltott slickekre. Horner elárulta, azért döntöttek úgy, hogy a hollandot hívják ki, mert rá veszélyt jelentettek a mögötte érkezők – Fernando Alonso, illetve a többiek.
„Checo célja az volt, hogy növelje az előnyt a mögötte lévő autókkal szemben, Max viszont olyan tempóval ment keresztül a mezőnyön, hogy szerintem egy ponton 7 másodpercet hozott rajta három kör alatt, és nagyon-nagyon gyorsan érkezett.”
„És aztán elérkeztünk ahhoz a furcsa váltópontoz, amikor Alonso, és azt hiszem, Gasly (valójában Zhou – a szerk.) meghúzta a váratlant, és kiállt. Láthattuk Albon példájából, hogy a pálya valósággal életre kelt a slickekhez. Ha Checót hívtuk volna ki először, mindketten Max elé kerültek volna, szóval az első és második helyet lecseréltük volna egy első és negyedik helyre. Úgyhogy Maxot hívtuk először, kockáztatva azt, hogy Checo elé vág. Végül azonban az első és második helyre kerültünk csapatként, szóval magától értetődő volt.”