Verstappen számára nehezen indult a dohai hétvége: a sprintkvalifikáción csak a 6. rajthelyet szerezte meg, a sprintversenyt pedig egy gyenge első kör után a 8. helyen fejezte be. Ez arra késztette a Red Bull csapatát, hogy radikális változtatásokat hajtson végre az autón, amikor a parc fermé szabályai ezt lehetővé tették a sprint után.
Horner elmondása szerint a mérnökök minden lehetséges módosítást végrehajtottak, hogy az autó jobban működjön az időmérő hűvösebb körülményei között.
„Óriási fordulatot értünk el. A Milton Keynes-i csapat és a mérnökök nagyon keményen dolgoztak” – nyilatkozta Horner a Sky Sports F1 televíziónak. „Jó beállítást találtak az autóra, és Max azonnal érezte a különbséget – az első megjegyzése az volt, hogy sokkal jobban érzi magát az autóban. Ezután egyszerűen lenyűgöző teljesítményt nyújtott.”
A csapatfőnök hozzátette: „Gyakorlatilag mindent bevetettünk, amit csak lehetett – mindent megváltoztattunk, amit lehetett. Sosem tudhatod előre, hogy ez összeáll-e egy jó egyensúlyba. De most sikerült, és Max igazán ki tudta használni ezt. Pénteken küzdöttünk az 1-es és a 2-es kanyarban, különösen az utolsó kanyarban, valamint egy kicsit a 7-esben is. Ezek a kanyarok ma életre keltek számunkra.”
Verstappen a szombati időmérőn az utolsó másodpercekig csatázott George Russell-lel, végül néhány századmásodperccel jobb kört futott a Mercedes pilótájánál.
„Az utolsó körben, az utolsó kanyar előtt fej-fej mellett voltak George-dzsal, és Max tökéletesen kivitelezte azt a kanyart. Ez épp elég volt a pole-hoz” – zárta gondolatait Horner.
A brit szakember nyilatkozatának idején még senki nem tudhatta, pár órával az időmérő után Verstappent megfosztják rajtelsőségétől: a holland versenyző George Russell veszélyes akadályozása miatt 1 rajthelyes büntetéssel sújtották, így csak a 2. helyről rajtolhat, brit ellenfele mögül.