A Red Bull RB20-as versenyautója a 2024-es szezon első szakaszában a mezőny legerősebb autójának számított, és úgy tűnt, Verstappen és csapata folytatni tudja a 2023-as dominanciát, amikor a holland pilóta 22 versenyből 19-et megnyert. Az energiaital-gyárosok azonban uralma májusban, a Miami Nagydíjon megtört: a csapat küzdeni kezdett az autó egyensúlyával, miközben a McLaren jelentős fejlesztési csomagot vezetett be, amelynek eredményeként Lando Norris megszerezte pályafutása első győzelmét.
Verstappen ugyan még három versenyt megnyert a következő négyből, de ezt egy tíz futamos nyeretlenségi széria követte, miközben a McLaren, a Ferrari és a Mercedes is többször az élre került. A McLaren eközben átvette a vezetést a konstruktőri bajnokságban, amit két futammal a szezon vége előtt is őriz.
Verstappen végül Las Vegasban biztosította be negyedik bajnoki címét, de Horner elismerte, hogy Monzában komoly kétségei voltak a holland pilóta esélyeit illetően. A Red Bull csapata ott szenvedte el az idény legrosszabb hétvégéjét: Verstappen 38 másodperces hátránnyal, a hatodik helyen ért célba a győztes Charles Leclerc mögött.
Amikor arról kérdezték, egyetért-e Verstappen véleményével, miszerint az idény 70%-ában nem a Red Bullé volt a leggyorsabb autó, Horner így válaszolt: „Azt mondanám, ez nagyjából helytálló. Miamitól kezdve így volt, mondhatjuk, hogy az a hétvége fordulópontot jelentett.”
„Az autó nagyon nehezen vezethető volt, de ő képes volt alkalmazkodni, és kihozni belőle a maximumot. Úgy gondolom, az utóbbi versenyekre javítottunk rajta, de Monza környékén úgy tűnt, a bajnokság kicsúszik a kezünkből.”
„A bajnokságból még sok volt hátra, és jelentős hátrányban voltunk a McLarennel, a Ferrarival, sőt, még a Mercedesszel szemben is akkoriban.”
Horner szerint Monza ugyan a Red Bull mélypontját jelentette a versenypályán, ugyanakkor nekiláttak azoknak a megoldásoknak, amelyek az RB20-as egyensúlyproblémáinak kezeléséhez vezettek. Bár a McLarent nem tudták utolérni, Verstappen és a csapat elegendő fejlődést ért el ahhoz, hogy megállítsa Norris előretörését.
„A mérnökök fáradhatatlanul dolgoztak, és azok a férfiak és nők, akik a háttérben vannak, hosszú órákat, korai reggeleket, hétvégéket áldoztak arra, hogy tovább javítsák az autót” – mondta Horner.
„Számomra Austin jelentett egy valódi fordulópontot, ahol Verstappen sprintversenyt nyert, az első sorból indult a nagydíjon, és dobogóra állt. És természetesen Brazília [ahol Verstappen egy esős versenyen a 17. helyről rajtolva győzött] koronázta meg sok szempontból az idényt. Egy olyan kiemelkedő versenyzés volt, amely a bajnoki cím bebiztosítását jelentette.”