A Red Bull remek formában kezdte a 2024-es szezont, a bajnokság előrehaladtával azonban egyre inkább lemaradt a fejlesztési versenyben közvetlen ellenfeleivel szemben. Olyannyira, hogy az energiaital-gyárosok a konstruktőri versenyben el is veszítették a vezetést a McLarennel szemben, míg Max Verstappen előnye 52 pontra apadt Lando Norris előtt.
Horner azt mondja, az évad első felében Verstappen parádés teljesítményével képes volt kompenzálni az autó gyengeségeit.
„Ez egy kicsit olyan volt, mint az 1990-es években, amikor csak Michael [Schumacher] tudta vezetni az autót, de mindenki másnak nehézséget okozott. Max is boldogul egy olyan autóval, amelynek vannak sajátos tulajdonságai. Így Monzáig valami felgyülemlett” – mondta Horner a holland pontelőnyével, illetve a Red Bull jelenlegi gyengébb formájával kapcsolatban, az F1 Nation című podcastben majd hozzátette, az igazán tempós monzai pályán, minimális szárnyakkal, megmutatkozott, “mennyire nem áll összhangban az első és a hátsó tengely”.
Ezenkívül világossá vált, hogy a szimulációkból származó adatok és a versenypályán tapasztaltak „kilométerekre” voltak egymástól.
„Szóval igen, van még mit tennünk” – tette hozzá a brit szakember. „Arról van szó, hogyan reagál az autó mechanikailag és aerodinamikailag, és természetesen a gumik használata is idén különösen fontos. De eltökéltek vagyunk, hogy mindent megoldjunk.”
A Red Bullnál ezért most kőkeményen dolgoznak azon, hogy az RB20-asnak „jó egyensúlya legyen a két tengely között”, és hogy az autó „önbizalmat adjon a pilótáknak” – folytatta a csapatfőnök.
A Milton Keynes-i istálló a tervek szerint az október 20-i Amerikai Nagydíjra komolyabb fejlesztésekkel érkezik majd, Horner ugyanakkor rámutatott, nehéz dolguk lesz Austinban, hiszen a sprintformátum miatt, „már az elejétől jól kell teljesíteni”.
A Red Bull csapatfőnöke kifejtette, a Forma-1 jelenlegi szabályai megnehezítik a csapat számára a felzárkózást, hiszen a csapat kevesebb időt tölthet el szélcsatornás fejlesztésekkel, mint a közvetlen ellenfelek.
„És a költségvetési plafon alatt nagyon pontosan meg kell gondolnod, hogyan fekteted be a pénzed, mert minden beruházásnak tökéletesnek kell lennie” — tette hozzá. „Az az idő már elmúlt, amikor csak úgy meg lehetett csinálni minden lehetséges fejlesztést. Ezt most már nem engedheted meg magadnak. Előre el kell döntened, hogy mit gyártasz le, és mi kerül fel az autóra.”