A Milton Keynes-i alakulat már elveszítette vezető helyét a konstruktőri bajnokságban a McLarennel szemben, és a 2. hely is veszélyben van, hiszen a Ferrari már csak 34 ponttal van lemaradva. A Red Bull jól tudja, hogy Perez gyengébb teljesítménye is hozzájárult a nehézségekhez: az idei szezonban mindössze 144 pontot szerzett, míg csapattársa, Max Verstappen 331 ponttal vezeti a bajnokságot.
Perez a nyári szünet után kapott egy utolsó esélyt, hogy megerősítse helyét a csapatnál, miután a Red Bull azt remélte, hogy jobban fog teljesíteni a számára kedvezőbb helyszíneken. Azonban a helyzet nem alakult ideálisan, különösen a bakui futamon történt késői ütközés után, amely miatt lecsúszott egy potenciális dobogós helyezésről.
A Red Bull most már nyíltan vizsgálja jövőbeli lehetőségeit, hiszen Liam Lawson a folytatásban Daniel Ricciardo helyetteseként bizonyíthat, és ezzel esélyt kapott arra, hogy felmérjék, alkalmas lehet-e a Red Bull versenyzői ülésére 2025-ben. A csapat számára egyértelmű, hogy fontos döntéseket kell hozniuk a következő szezonra, hiszen a világbajnoki küzdelem várhatóan még nehezebb lesz. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nemrég egy interjúban gyakorlatilag ki is jelentette, szeretné, ha 2025-ben egyik juniorversenyzőjük versenyezne Max Verstappen oldalán, Liam Lawsonra és Yuki Tsunodára tehát fontos versenyek várnak a hajrában.
Horner szerint a csapatnak kiemelten figyelnie kell arra, hogy ne legyen nagy teljesítménybeli különbség a két versenyzője között 2025-ben, mivel ez komoly hátrányt jelenthet.
„Kétségbeesetten szükségünk van válaszokra” – mondta Horner a Motorsport.com című internetes lapnak a pilótahelyzet kapcsán. „Ha megnézzük az ellenfeleinket, a Ferrari erős lesz jövőre Hamiltonnal és Leclerc-rel. Ráadásul a McLaren is erős felállással rendelkezik Norris és Piastri személyében. Biztosítanunk kell, hogy a két pilótánk között ne legyen nagy különbség, mert ezt nem engedhetjük meg magunknak.”
Lawson esélyei arra, hogy feljebb lépjen a Red Bull versenyzői sorába, igencsak megnőttek, különösen most, hogy a Forma-1-ben mostanság egyre inkább bizonyítanak az újoncok. Oliver Bearman és Franco Colapinto lenyűgöző teljesítménye is azt mutatja, hogy a csapatok ismét nyitottabbak arra, hogy fiatal versenyzőknek adjanak lehetőséget.
Helmut Marko a Speedweek című lapnak írt legutóbbi cikkében is megerősítette ezt: „Oliver Bearman és különösen Franco Colapinto szereplései megmutatták, hogy a fiatalok készen állnak a következő lépésre, és az a régi filozófia, hogy csak három-négy év tapasztalattal rendelkező versenyzőket lehet előléptetni egy topcsapatba, már idejétmúlt. Ezt most a Mercedes is bizonyította a döntésével, ahogy a Red Bull Racing is többször tette a múltban. Szóval nyugodtan támaszkodhatunk a fiatalokra. Van bizonyos kockázat, de kezelhető, és megéri.”