Nem esett pánikba az előszezoni gyenge szereplés láttán a Red Bull Racing Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner.
Nem esett pánikba az előszezoni gyenge szereplés láttán a Red Bull Racing Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner.
A gárda világbajnok versenyzője, Sebastian Vettel mindössze 155 kört tudott megtenni télen, a Red Bull pedig jelentős lemaradásban van legfőbb riválisaival szemben.
A címvédő alakulatnak főképp a Renault-motorok megbízhatóságával gyűlt meg a baja, de az RB10-es versenygép hűtése is komoly fejtörést okozott a mérnököknek.
Az energiaital-gyárosok motorpartnerükkel együttműködve most mindent megtesznek azért, hogy a jövő hétvégi Ausztrál Nagydíjig behozzák a lemaradást.
Christian Horner csapatfőnök a The Telegraph című lapnak adott interjújában kifejtette, nyilvánvaló, hogy le vannak maradva, ám nem estek pánikba.
„A tesztek után világosan látszik, hogy olyan autóval rendelkezünk, melynek alapvetően nem jó a tempója, és nem is megbízható. Szóval van két kulcsfontosságú terület, melyekre megoldást kell találnunk” – mondta a brit szakember erőltetett mosollyal.
„Az előszezonban még csak közel sem tudtunk kerülni ahhoz, ahol lenni szerettünk volna, vagy amiben reménykedtünk, de ez egyáltalán nem szegte kedvünk, sőt: csak jobban feltüzelt bennünket.”
Az előszezoni tesztek alapján úgy fest, a Mercedes lehet az első versenyek favoritja, az mindenesetre nyilvánvaló, hogy a stuttgarti vállalat motorjait használó csapatok előnyben lesznek majd Melbourne-ben.
„Hogy őszinte legyek, fogalmunk sincs arról, hogy mire megyünk majd Ausztráliában. Tisztában vagyunk azzal, hogy nincs meg a tempónk ahhoz, hogy harcolni tudjuk a Mercedes csapataival, de majd Melbourne-ben kiderül, hogy is állunk. Ott már tudni fogjuk, milyen magas és milyen meredek hegyet kell megmásznunk” – folytatta Horner.
„Momentán azt sem tudjuk, honnan kezdjük, szóval itt, Milton Keynes-ben ülve lehetetlen megmondani egy héttel az első futam előtt. De nagyon hiszek ebben a csapatban, bízom a Renault-ban – meggyőződésem, hogy meg fogjuk oldani. A célunk az, hogy felzárkózzunk, amilyen hamar csak lehet.”
Horner kifejtette, meggyőződése, hogy a Red Bull felülkerekedik majd a problémákon.
„Az elmúlt öt esztendőben nagyszerű sikereket értünk el, és nagyon tehetséges emberek dolgoznak nálunk. Pontosan ugyanez a csoport tervezi a jelenlegi autót is. Nem hiszem, hogy túlságosan is nagy figyelmet fordítunk annak, amit az emberek mondanak.”
„Egy éjszaka alatt nem válsz teljesen idiótává. Nagyon erős szakembereink vannak, akik rendkívül elkötelezettek. Csak meg kell nézni, mennyi munkaóra megy bele ebbe az egészbe. Elképesztően sok.”
„Emberfeletti erőfeszítéseket teszünk majd annak érdekében, hogy felülkerekedjünk a problémákon, és megbizonyosodjunk arról, hogy jó formában érkezünk meg Melbourne-be, hogy aztán majd tovább építkezhessünk. Sokkal inkább lesz maraton az idei szezon, mint egy sprintfutam.”
„Nem ez a legnagyobb kihívás életemben. Voltak már ennél nagyobbak is, például az, amikor fel kellett építenem egy sikeres csapatot. Elvégre tavaly július óta egyetlen más alakulat sem nyert futamot, szóval egyáltalán nem arról van szó, hogy nincs meg a szakértelmünk ahhoz, hogy megoldjuk a ezeket a problémákat.”
A riválisok közül többen is kifejtették, a versenypályán látottak alapján a Red Bull idei autója képes a jó tempóra, és pontosan ezt a véleményt osztja maga a csapatfőnök is.
„Látszik, hogy az autóban bőven van potenciál. Tudjuk, hogy egy alapvetően gyors versenygépről van szó. Egyszerűen csak időbe telik kihozni belőle a legtöbbet, időbe telik integrálni a motort és kihozni belőle azt, ami benne van. Amit látunk, az az, hogy kisebb problémák súlyosabb zavarokat okoznak. De külön-külön ezek nem olyan jelentős gondok.”
Horner emellett cáfolta azokat a pletykákat, melyek szerint a téli küszködés véget vethet a Red Bull és Renault eddig felhőtlen házasságának.
„Rendkívüli bizalom van ebben a partnerségben. És természetesen nem tekintgetünk ki ebből a megállapodásból.”