Ricciardo 7 futamgyőzelmet szerzett az osztrák csapat színeiben, 2018 nyarán azonban váratlanul úgy döntött, távozik a Red Bulltól, és a Renault-nál folytatja Forma-1-es pályafutását. A francia istállónál két sikertelen évet töltött el, mielőtt a McLarenhez szerződött, ahol aztán tovább folytatódott szenvedése. Ricciardo végül távozott Wokingból, és a Red Bull tartalékosa lett 2023-ban, az F1 mezőnyébe pedig év közben, az AlphaTauri révén került vissza.
Christian Horner a minap egy interjúban beszélt arról, pontosan hogyan is zajlott Ricciardo évekkel ezelőtti távozása. A szakember elárulta, a Red Bull néha tulajdonosa, Dietrich Mateschitz hajlandó volt ugyanolyan feltételeket biztosítani az ausztrálnak, mint az akkor még feltörekvő csillag Max Verstappennek, Ricciardo azonban nem élt a lehetőséggel.
„Daniel egy nagyszerű srác, aki nagyon rossz tanácsokat kapott pályafutása korai szakaszában” — mondta Horner az Eff Won című podcastben. „Mindenki elb*ssza egy ponton, szerintem ő felismerte, hogy hibázott azzal, hogy otthagyta a Red Bullt. Nem vették körül jó tanácsok akkor, amikor otthagyott bennünket, és látta, ahogy Ma fejlődik, és talán nem realizálta, hogy milyen jó is lesz majd.”
„Azon a ponton nyilvánvaló volt Max feltörekvése, látszott a nyers tehetsége, csak egy kicsit polírozni kellett rajta. Szóval adtunk Maxnak egy szerződést 2018 elején, hogy biztosítsuk a jövőjét.”
„Emlékszem, hogy Daniel dühös vol akkoriban, és hirtelen úgy érezte, hogy nem akar a segítője lenni, rengeteg mindent mondtak a fülébe a pénzzel kapcsolatban. Beszéltem Dietrich-kel [Mateschitz] az Osztrák Nagydíj előtt, és azt mondtam neki: ‘Figyelj, egy kicsit marginális a dolog Daniellel kapcsolatban, tudnál némi szeretetet mutatni az irányába, mert Helmut [Marko] nyilván nagyon oda van Maxért? Csak, hogy egy kicsit kiegyensúlyozzuk a dolgokat, és érezze, hogy akarod őt?’ Szóval felvitte Danielt az osztrák verseny után, és jó egy órára eltűntek, majd mindketten mosolyogva kerültek elő.”
Horner elárulta, a Red Bull tulajdonosa ígéretet tett Ricciardónak arra, hogy ugyanolyan fizetést kap majd, mint Verstappen.
„Kérdeztem tőle, ‘miben állapodtatok meg?’ Ő azt mondta, ‘azt mondtam neki, hogy megkap mindent, amit Max is’. Azt reagáltam, ‘tudod, hogy mennyit fizetünk Maxnak?’. Elárultam neki az összeget, ő pedig visszakérdezett: ‘Ki a f*sz hagyta ezt jóvá?’. Én meg azt feleltem: ‘Te!’.”
„Azt mondta, ‘ó, ez rengeteg pénz, de ő egy nagyszerű srác, szóval csináljuk, kapja meg ugyanazt a megállapodást, amit Max’. Daniel ügynöke nyilván egyből belement, ez egy 2 évre szóló megállapodás volt [2019-re és 2020-ra].”
„Aztán elmentünk Németországba versenyezni, a motorja elszállt, akkoriban a motor elég komoly problémát jelentett számunkra. Folyamatosan cserben hagyta. Aztán elutaztunk Magyarországra, vittük a papírmunkát is. A menedzsere aztán odajött és azt mondta, ‘Daniel eléggé ideges a motorhelyzet miatt, mivel a Hondára fogunk váltani. Szóval 1 évre fog aláírni’.”
„Visszamentem Dietrich-hez. Azt mondta, ‘figyelj, ez a kapcsolatokról szól, nem a szerződésekről. Ha 1 évet akar, adjunk neki 1 évet. Szóval ezen a ponton megkapott mindent, amire szüksége volt. Mindent, amire szüksége volt.”
Horner elárulta, a 2018-as Magyar Nagydíjat követő hétfőn írták volna alá az új szerződést Ricciardóval, ez azonban végül nem történt meg.
„Aztán tesztelt velünk a magyar verseny után, és úgy volt, hogy hétfőn aláírja a szerződést. De a hétfő elszállt, kedden meg már autóban ült. Itt elkezdett gyanús lenni a dolog, mert ez egy komoly szerződés. Nem írta alá, mielőtt beült az autóba délelőtt, aztán úgy volt, hogy majd ebédidőben. De ez sem történt meg. Aztán az autóból kiszállva egyenesen a repülőtérre ment, mert Los Angelesbe repült, és úgy volt, hogy majd hív, ha odaért.”
„Szóval felhívott. Én épp autóban ültem. Nagyon össze voltam zavarodva. Azt mondta, most szállt le a repülőről, megérkezett, és az egész repülőúton gondolkozott. ‘Nem fogom aláírni a szerződést, más szerződést írok alá’. Úgy voltam vele, ‘oké, ajánlatot kaptál a Mercedestől? Jött valami a Ferraritól?’. Ő pedig azt mondta, ‘nem, a Renault-hoz fogok aláírni’.”
„Szóval, hogy azt a motort választja, ami az elmúlt 2 évben cserben hagyta őt. Meg voltam győződve róla, hogy szívat, mert Danielnek van humorérzéke. Mondtam neki, ‘ugyan már, nincs az az isten, hagy abba a b*szakodást, csak mondd meg, mikor írod alá a szerződést!’. 10 perc után aztán meggyőzött, hogy a Renault-hoz megy, ami kiábrándító volt.”
Horner elárulta, az ausztrál pilóta azóta már megbánta ezt a döntést, és elnézést is kért tőlük a történtekért.
„Ez valójában a pandémia évében volt. Daniel felhívott és azt mondta, ‘Christian, utálom ezt mondani, de teljesen igazad volt, elnézést kérek’, és a többi. Szóval kapcsolatban maradtunk, mindig jó viszonyban voltunk egymással. Ő egy remek srác. Csak rossz tanácsokat kapott akkoriban.”