A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint az utóbbi idők egyik legizgalmasabb versenye előtt állunk, ugyanis a tankolás betiltása miatt senki nem tudhatja, miként alakulnak majd az erőviszonyok.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint az utóbbi idők egyik legizgalmasabb és legérdekesebb versenye előtt állunk, ugyanis a tankolás betiltása miatt senki nem tudhatja, miként alakulnak majd az erőviszonyok a futam közben.
Az elmúlt tizenhat évben mindenki előre jól meghatározott stratégiával állt rajthoz az F1-ben, ám azzal, hogy az idei évtől nincs tankolás a futam közben, és mindenki a teljes versenytáv megtételéhez elegendő üzemanyaggal sorakozik fel a rajtrácsra, minden azon múlik, hogy miként bírják az abroncsok, és hogyan taktikáznak a többiek.
A gumik éppen ezért hatalmas szerepet kapnak, és a szezonnyitón óriási a hőség, az időmérőn közel 50 Celsius-fokos volt az aszfalt, ami jóval magasabb, mint ami a téli teszteken fogadta a csapatokat Spanyolországban.
Bár Sebastian Vettel látszólag simán megnyerte az időmérőt, és az élről vágat neki a délutáni versenynek, Horner úgy gondolja, hogy még semmi nincs eldöntve, ugyanis lehetetlen előre megjósolni, hogy miként fog alakulni a verseny.
„Úgy gondolom, hogy egy kicsit olyan lesz, mint az utazás az ismeretlenbe” – idézte a csapatfőnököt az Autosport.
„Természetesen a legjobb hely az indulásra az első pozíció, de a stratégiák igen érdekesek lesznek, ahogy a gumik viselkedése is a tele tankolt autókon. Nagyon érdekes lesz, egy igazi elbűvölő verseny előtt állunk.”
„Nem tudod, hogy a többiek mit fognak csinálni. Mikor még volt tankolás, legalább tudtad, hogy a srácoknak ki kell állniuk, és addigra már azt is tudtad, hogy mennyi üzemanyaggal indultak, és egy körön belül az is kiderült, hogy mikor állnak ki újra.”
„Most viszont bármikor kiállhatnak, hiszen a verseny végéig meg vannak tankolva, minden azon múlik, hogyan bánik az autó az abroncsokkal, és hogy a többiek milyen taktikát választanak.”
A szakember azt is elmondta, hogy Adrian Sutil talán előnyt kovácsolhat abból, hogy a keményebb keverékeken futotta meg legjobb idejét a Q3-ban, így a top10-ből ő indulhat egyedüliként a tartósabb abroncsokkal.
„Elviekben Adrian Sutil átveheti a vezetést, ha 25 másodpercen belül tud maradni az első etapban az éllovashoz képest” – mondta Horner.
„Azonban azt, hogy ez lenne-e a legjobb stratégia, egyelőre még nem tudhatjuk. Fogalmunk nincs arról, hogy mikor kell kiállnia, senkinek nincsen kristály gömbje.”
Horner azonban bízik abban, hogy az RB6 megfelelőn fog bánni a gumikkal, és eredményes lesz a mai versenyen.
„Rengeteget dolgoztunk a beállításokon a tél folyamán, és úgy érezzük, hogy jól futottunk tegnap a gumikon, és nem hiszem, hogy a gumikopás mértéke nagyobb lenne nálunk, mint a többi csapatnál” – magyarázta.
„Természetesen a Ferrari úgy tűnik, hogy nagyon kíméletesen bánik a gumikkal, de ez már az elmúlt években is így volt.”