A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt reméli, a szuperlágy abroncsokkal rajtoló Max Verstappen és Daniel Ricciardo meg tudja majd nehezíteni a Mercedesek dolgát a mai Mexikói Nagydíjon.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt reméli, a szuperlágy abroncsokkal rajtoló Max Verstappen és Daniel Ricciardo meg tudja majd nehezíteni a Mercedesek dolgát a mai Mexikói Nagydíjon.
Míg az élmezőny nagy része a lágy abroncsokon rajtol a mai versenyen, addig a Red Bull párosa a szuperlágy gumikkal teljesíti az első etapot.
A szombati időmérő edzés utolsó etapjában a Red Bullok közel álltak ahhoz, hogy legyűrjék Nico Rosberget, a német azonban végül mégis előttük végzett.
„Majdnem elkaptuk Nicót. De a végén előhúzott valamit a kalapból” – mondta Horner.
„De az, hogy néhány tizeddel maradtunk el az első sorról ezen a pályán, és kibéreltük a második rajtsort, ráadásul más a stratégiánk, szerintem remekül hangzik a vasárnapi verseny előtt.”
„Megvitattuk a dolgot az időmérő előtt, és úgy véltük, a legjobb esélyünk a szuperlágy gumikkal lesz – miközben a legutóbbi versenyen ez nem volt egyértelmű.”
„Mindkét autónkra ezeket szereltük fel [a Q2-ben], mert úgy hisszük, ez a jobb taktika a mi autónknak, a mi versenyünkhöz.”
Bár Horner azt mondja, a Red Bull versenyzői kényelmesebben érzik magukat a szuperlágy gumikkal, a Mercedesnél vélhetően a lágy gumi a favorit. Éppen ezért van értelme az eltérő taktikának.
„Ha ugyanazzal a stratégiával állnánk rajthoz, mint ők, képesek lennének fedezni, ráadásul még tempóelőnyük is van. És azzal, hogy mi így taktikázunk, legalább egy kicsit felpezsdítjük a versenyt, és taktikailag jóval érdekesebb lesz.”
Mivel a Mercedes autói vélhetően elnyújtják majd az első etapot, hogy aztán a közepes gumikra váltva egy kiállással teljesíteni tudják a távot, Horner nem zárja ki, hogy a Red Bull is végigmegy egy kerékcserével.
„Rugalmasnak kell lennünk. Ezek a gumik nagyon érzékenyek a hőmérsékletre, szóval nyitottnak kell lenni minden forgatókönyvre.”