A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint elkerülhetetlen, hogy Sebastian Vettel ne kényszerüljön egy extra motor használatára a szezon hátralévő részében, így már most azon agyalnak, mikor vállalják be a motorcserével járó rajtbüntetést.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint elkerülhetetlen, hogy Sebastian Vettel ne kényszerüljön egy extra motor használatára a szezon hátralévő részében, így már most azon agyalnak, mikor vállalják be a motorcserével járó rajtbüntetést.
A német versenyző számára borzalmasan végződött a hétvégi Európa Nagydíj, és nem elég, hogy kiesésével egyetlen pontot sem szerzett, mellyel tovább nőtt a hátránya a bajnokságban, két motorja is elfüstölt.
Ez pedig azt jelenti, hogy már csak két új egysége maradt a nyolcas keretből az évad hátralévő részére, és a Spához, illetve a Monzához hasonló motorgyilkos pályák még csak most jönnek.
Éppen ezért a csapat vezetése biztosra veszi, hogy Vettel egy kilencedik motor használatára fog kényszerülni, így már most azon agyalnak, mikor vállalják be az extra motor hadrendbe állításával járó a 10 rajthelyes büntetést.
“Már négy motorhibánk volt Vettel autójában, így szinte elkerülhetetlen, hogy ne kapjunk büntetést, ami nagyon frusztráló” – mondta Horner a riportereknek. “Most pedig azon kell gondolkodnunk, hogy stratégiai szempontból mikor lenne jó bevállalni a büntetést.”
A Red Bull számára nem csak a motorhiba miatt okozott csalódást a valenciai hétvége, hanem azért is, mert a szezonnyitó óta nem fordult elő, hogy ne szerzett volna pontot, mellyel 27.5 pontra nőtt a közte és a listavezető Brawn közötti különbség a konstruktőrök versenyében.
Horner azonban fogadkozik, hogy csapata maga mögött hagyva a hétvégén történteket, újult erővel, és minden eddiginél nagyobb elánnal kezdi meg a Belga Nagydíjat, ahol sokkal jobb teljesítményt nyújthat, mint Spanyolországban.
“Sokkal keményebb volt az elmúlt hétvége, mint arra számítottunk” – mondta a csapatfőnök. “Volt egy üzemanyagtöltő problémánk, két motorhibánk, és egyetlen pontot sem szereztünk, így talán nem kell ragoznom, hogy miért volt keményebb számunkra a hétvége, mint amire számítottunk.”
“Bízunk abban, hogy ez egy egyszeri megbotlás volt, és mindig is tudtuk, hogy ez a pálya a Brawn autóinak kedvez. Szerencsére Jenson csak két ponttal tudta növelni előnyét a bajnokságban, így még bármi megtörténhet az utolsó versenyeken.”
“Remélhetőleg Spa sokkal jobban fekszik majd autóinknak” – tette hozzá Horner.