A szélesebb abroncsoknak és több leszorítóerőnek köszönhetően 2017-ben nemcsak gyorsabbak, hanem várhatóan nehezebben vezethetőek lesznek majd a Forma-1-es versenygépek.
A szélesebb abroncsoknak és több leszorítóerőnek köszönhetően 2017-ben nemcsak gyorsabbak, hanem várhatóan nehezebben vezethetőek lesznek majd a Forma-1-es versenygépek.
Az extra fizikai megterhelés miatt a versenyzők sem pihennek télen – rengeteget tréningeznek, hogy a lehető legjobban felkészüljenek az új kihívásokra.
Daniel Ricciardo
A szimulációk azt mutatják, a versenyautók egyes kanyarokban akár 40 km/h-val gyorsabbak lesznek elődeiknél, bizonyos esetekben pedig a versenyzőkre 5G-nél nagyobb erők hatnak majd. A versenyzőnek tehát keményen kell dolgozniuk izomzatunkon.
„Tavaly, illetve az elmúlt években azért tréningeztünk, hogy szinten tartsuk a súlyunkat – nem végeztünk olyan intenzív edzéseket, hogy növeljük az izomzatunkat” – mondta Daniel Ricciardo. „Most keményebben edzünk, növeljük az izmainkat.”
A Red Bull másik versenyzője, Max Verstappen is rengeteg időt tölt az edzőteremben, erről árulkodnak Instagram-posztjai is. A versenyzők edzésprogramja természetesen a téli időszakban a legintenzívebb, hiszen a versenyszezon során jóval elfoglaltabbak, ilyenkor ráadásul kevés időt töltenek a versenyautókban.
Lance Stroll
A Williams újonca, Lance Stroll a Brit Virgin-szigeteken készült első Forma-1-es idényére. A fenti képen épp azt láthatjuk, ahogy TRX-hevederek segítségével edzi a különböző izomcsoportokat. Az F1-es versenyzők hihetetlen erőssége, hogy rendkívüli stabilitást képesek fenntartani versenyautóikban az elképesztő G-erők ellenére. Ebben a biztonsági övek is komoly segítséget jelentenek.
Nico Hülkenberg
Néhány hónap múlva Nico Hülkenberg már a Renault versenyautójával versenyezhet Monacóban, most viszont még saját lábán küzdi le a Hercegség vonulatait. Az úgynevezett endurance-edzésekhez kiváló ez a helyszín. A kardioedzések rendkívül fontosak, hiszen a versenyzők pulzusa a futamok során a maximális pulzusszám 80 százaléka is lehet – mintegy 2 órán át.
Kevin Magnussen
A Haas újonnan szerződtetett versenyzője, Kevin Magnussen is keményen készül az új szezonra. A fenti fotón a versenyző egy olyan tömegű súlyt tart a kezében, mint amekkora egy F1-es kormány tömege.
Daniil Kvyat
Ezt a fotót a Toro Rosso versenyzője, Daniil Kvyat tette közzé nemrég az Instagramon. Jól mutatja, hogy a versenyzők milyen keményen hajtják magukat a holtszezonban.
„Én inkább tréningezek, mint bulizok, hiszen ennek az az eredménye, hogy F1-es autót vezethetek!” – kommentálta az orosz. „Mindig nagy öröm a jó eredményért dolgozni. Amikor az ember tudja, hogy jól felkészült, akkor mindenhez higgadtan állhat hozzá.”
A Mercedes újdonsült versenyzője, Valtteri Bottas is betekintést engedett rajongóinak edzéseibe. A képeken azt láthatjuk, hogy a finn versenyző különös hangsúlyt fektet a karokra, a mellkasra és a vállakra. Bár az F1-es autókban van szervokormány, a felsőtest edzettsége így is rendkívül fontos, hiszen ne feledjük, egy verseny akár 2 órán át is tarthat.
Romain Grosjean
A Haas versenyzője, Romain Grosjean a hegyeket választotta, ő sífutóléceket szerelt a lábaira.
Marcus Ericsson
Gyorsuláskor, fékezéskor és kanyarodáskor rendkívüli erők hatnak a nyakra. Ezzel az edzőgéppel a versenyzők kifejezetten a nyakizmaikat tréningezhetik.
Stoffel Vandoorne
A McLaren versenyzője, Stoffel Vandoorne is rengeteget fut a holtszezonban. Ez az egyik legnépszerűbb edzésmódszer a versenyzők között, hiszen amellett, hogy növeli az általános edzettséget, a lábizmok is erősödnek, ami egyáltalán nem mellékes, hiszen a versenyek során a pilóták több mint 1000 kg-nyi erőt fejtenek ki fékezéskor.
Lewis Hamilton a legjobb példa arra, hogy az edzés nem feltétlenül kell, hogy a végkimerülésről szóljon. Fontos, hogy az ember jól is érezze magát!