Innovatív technológiával tért volna vissza az F1-be a Bridgestone - F1VILÁG.HU

Innovatív technológiával tért volna vissza az F1-be a Bridgestone

HIRDETÉS
Innovatív technológiát szeretett volna alkalmazni a Forma-1-ben a Bridgestone, a japán gumigyártó pályázatát azonban végül nem fogadta el a száguldó cirkusz vezetősége, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), így a 2027 végéig biztosan a Pirelli látja el abroncsaival a királykategória mezőnyét.
Red Bull, Bridgestone during practice for the Turkish Formula One Grand Prix at Istanbul Park on May 28, 2010, in Istanbul, Turkey.

A 2025 és 2027 közötti időszakra kiírt gumitenderen a Pirelli mellett a Bridgestone is beadta pályázatát, és bár a sportág vezetői elégedettek voltak a japán gyártó előterjesztéseivel, végül mégsem nekik szavaztak bizalmat. A Bridgestone a döntés után közleményt adott ki, ebben azt írják, olyan, a közúti abroncsgyártás során már bejáratott technológiát alkalmaztak volna, mely tökéletes lett volna a Forma-1-es versenyzésben.

„Miközben a Bridgestone motorsportbeli tevékenységei 60. évfordulóját ünnepli 2023-ban, a vállalat továbbra is támogatja globális szinten a fenntartható prémiumszintű motorsportot” – áll a japán gyártó közleményében. „Az F1 a világ legnagyobb presztízzsel bíró motorsport-platformja, a Bridgestone pedig tanulmányozta az F1-et is, mint különféle opciók egyikét ahhoz, hogy támogassa a fenntartható globális prémiumszintű motorsport-stratégiát.”

„A Bridgestone őszintén és folyamatosan kommunikált az FIA-val és az FOG-vel (Formula One Group) az F1 következő időszakára vonatkozó gumitender kapcsán, és fejlett innovatív technológiát és fenntarthatósági kezdeményezéseket javasolt.”

A Bridgestone feltehetően a közúti abroncsgyártás során használt, Enliten nevű technológiáját alkalmazta volna a Forma-1-ben. A széles körben újrahasznosított anyagokat használó gyártási technológia révén a közúti abroncsok mintegy 20 százalékkal lettek könnyebbek a korábbiaknál. Ez segített csökkenteni a gördülési ellenállást, jobb üzemanyag-fogyasztást és futásteljesítményt biztosít, és segíthet az autó irányíthatóságában is kisebb tömege révén. Ezzel a megoldással a gumik nem utolsósorban jóval fenntarthatóbb is, mivel összetevőinek 63 százaléka újrahasznosítható, a termékek szállítása pedig egyszerűen megoldható.

Bár a Forma-1-es pályazatuk ezúttal nem járt sikerrel, Shuichi Ishibashi, a Bridgestone Corporation igazgatósági tagja azt mondta, biztató visszajelzéseket kaptak az F1 és az FIA részéről a technológiájukkal kapcsolatban.

„Bár a Bridgestone ezúttal nem tudja segíteni az F1-et, a folyamat pozitív elismerést kapott az FIA és az FOG részéről, és megerősítést nyert, hogy értéket teremtünk a Bridgestone fejlett innovatív technológiájával, beleértve a fenntarthatósági törekvéseket is” – mondta a szakember.

A Pirelli legújabb F1-es szerződése 2027 végéig szól, ám 2028 végéig meghosszabbító lesz az új megállapodás révén. A pletykák szerint viszont nem kizárt, hogy egy darabig ez lesz a gumigyártó utolsó ciklusa a Forma-1-ben, mivel a vállalat elérte a marketing és technológia területén kitűzött ambícióit, mióta 2011-ben visszatért a Forma-1-be.

A Pirelli esetleges kilépése pedig megnyithatná a lehetőséget a Bridgestone előtt arra, hogy visszatérjen a száguldó cirkuszba. Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója a minap egy interjúban azt mondta, egyelőre nem szerepel a terveik között az, hogy gumiháborúnak adjanak teret a sportágon belül.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Innovatív technológiával tért volna vissza az F1-be a Bridgestone
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!