Eddie Irvine egykori forma-1-es pilóta szerint túllihegik a Renault csalásügyét, hiszen a múltban számos, még ennél is cifrább eset történt, amik nagy része soha nem került, és nem is fog napvilágra kerülni. Véleménye szerint enyhe büntetés vár a csapatra.
Eddie Irvine egykori forma-1-es pilóta szerint túllihegik a Renault csalásügyét, hiszen a múltban számos, még ennél is cifrább eset történt, amik nagy része soha nem került, és nem is fog napvilágra kerülni. Véleménye szerint enyhe büntetés vár a csapatra.
A Renault-t azzal vádolják, hogy Nelsinho Piquet a vezetőség utasítására törte össze autóját a tavalyi Szingapúri Nagydíjon, hogy az ezzel előidézett biztonsági autós fázissal, Fernando Alonso kezére játssza a győzelmet, amit sikerült is elérni.
A francia gárda tegnap jelezte, hogy nem fogja vitatni a vádakat a WMSC jövő hétfői meghallgatásán, és megerősítette, hogy Flavio Briatore csapatfőnök, és Pat Symonds főmérnök elhagyta a csapatot.
“A Forma-1 mindig is egy háború volt, és a háborúban minden tisztességes” – mondta a Ferrari egykori pilótája a BBC Radio 5 Live-nak. “Mikor különféle csapatoknál voltam, mindent megtehettél, hogy győzz. Akkoriban ez teljesen normális volt.”
Irvine szerint ez az eset csak a legutóbbi csalás azon a hosszú és terjedelmes listán, amit a sport történetében elkövettek a csapatok, és a versenyzők.
“Nyilvánvalóan a csalás egy rosszabb módja ez, de a múltban a csapatok mindent megtettek, amit csak tudtak, hogy győzelmet arassanak. Csaltak, trükköztek, megszegték a szabályokat, és szabotálták az ellenfeleket” – folytatta az ír pilóta, aki szerint a csapat enyhe büntetéssel megússza, mert az FIA nem akarja elveszíteni a Renault-t.
“A Forma-1 nem engedheti meg magának, hogy újabb csapatokat veszítsen el. Véleményem szerint olyan büntetést fog kapni a csapat, amely nem ijeszti el a Renault-t a Forma-1-től. Számos olyan csapat van, amely lába alatt rezeg a léc, és jövője bizonytalan, ezért nem engedhetik meg maguknak, hogy kirúgják a Renault-t a Forma-1-ből.”
Az 1996-os világbajnok, Damon Hill szerint a történtek nem vetnek jó fényt az F1-re.
“Az utóbbi időben egyre több probléma volt a sportban, és rengeteg minden van, amit meg kell oldani” – mondta. “Ez egy hatalmas sport, amit hatalmas érdeklődés övez, és néha a botrányok növelik a nézettséget, de nem ez a módja a népszerűség növelésének.”