A Forma-1 csapatai arra kérték a Stratégiai Munkacsoportot, próbálja meg segíteni a királykategória kizárólagos gumiszállítóját, a Pirellit abban, hogy az megfelelően tesztelhesse esőgumijait.
A Forma-1 csapatai arra kérték a Stratégiai Munkacsoportot, próbálja meg segíteni a királykategória kizárólagos gumiszállítóját, a Pirellit abban, hogy az megfelelően tesztelhesse esőgumijait.
Jules Bianchi szuzukai balesete után több F1-es versenyző is aggodalmát fejezte ki a barázdált abroncsok teljesítményével kapcsolatban.
A Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöke, Sebastian Vettel az Orosz Nagydíjon szólalt fel a versenyzői értekezleten – a német arra hívta fel a figyelmet, a jelenlegi gumik természete miatt a pilóták inkább használják az intermediate-abroncsokat, noha a körülmények megkövetelnék az esőgumikat.
A kérdést a Sport Munkacsoport brazíliai ülésén megvitatták, a felek pedig végül arra jutottak, nehéz előrelépéseket tenni az ügyben, a Pirelli gumitesztjeinek száma ugyanis korlátozott.
Az olasz gumigyártó már többször kifejtette, több tesztlehetőségre volna szüksége ahhoz, hogy javítani tudjuk az esőgumik teljesítményén.
Az interlagosi meetingen felmerült, a Ferrari fioranói pályája alkalmas lenne egy ilyen teszt lebonyolítására, ám kétségtelen, hogy azon a teszten nem vehetne részt a Forma-1 összes csapata.
Mivel nem születet megoldás a problémára, azt a Stratégiai Munkacsoport vizsgálja majd meg – ennek tagjai az FIA, a FOM, valamint hat istálló, a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Williams és a Lotus.
A tömörülés jövő héten ül össze legközelebb.