Sajtóértesülések szerint 2021-től 1200 lóerős, ikerturbós V6-os erőforrásokkal versenyezhetnek majd a Forma-1-ben.
Sajtóértesülések szerint 2021-től 1200 lóerős, ikerturbós V6-os erőforrásokkal versenyezhetnek majd a Forma-1-ben.
A száguldó cirkusz jelenlegi és potenciális motorgyártói múlt pénteken ültek össze, hogy arról egyeztessenek, a jelenlegi éra után pontosan milyen irányt is vegyen a Forma-1.
Az Auto Motor und Sport című lap értesülései szerint természetesen több koncepcióról is egyeztetések folytak, és jelenleg a V6-os ikerturbós megoldás tűnik a leginkább támogatottnak.
Ezek az aggregátok mintegy 1200 lóerő leadására lennének képesek, a sportág pedig megszabadulna az MGU-H technológiától.
A német lap úgy tudja, az sem kizárt, hogy az akkumulátorokat és a turbófeltöltőket egységesítenék, az erőforrás hibrid összetevője pedig egy egyszerű KERS-rendszer lenne.
„Két problémánk van” – mondta a korábbi versenyző, Marc Surer, aki jelenleg a német Sky televízió szakértőjeként tevékenykedik.
„Az egyik, hogy az FIA nem akar megszabadulni a hibrid motoroktól. De az egyturbós megoldás miatt nincs hang. Márpedig az F1 legnagyobb problémája jelenleg ez, és ezt egyetlen turbóval nem is lehet megoldani. Két turbóra van szükség.”
„De úgy viszont technikailag nehéz energiát nyerni a kipufogóból. Az FIA-nak tehát lehet, hogy fel kell áldoznia az MGU-H-t, hogy jobb hanghatásokat kínáljon a rajongóknak.”