A Lotus Forma-1-es csapatának technikai igazgatója, Nick Chester elárulta, az enstone-i gárda új versenyautójának sajátos orrkiképzése egyértelmű előnyökkel jár a versenypályán.
A Lotus Forma-1-es csapatának technikai igazgatója, Nick Chester elárulta, az enstone-i gárda új versenyautójának sajátos orrkiképzése egyértelmű előnyökkel jár a versenypályán.
Az új, E22-es kódjelű versenygép múlt héten, Bahreinben debütált először a nagyközönség előtt, a pályán begyűjtött aerodinamikai adatok pedig azt mutatják, a Lotus idei autója meglehetősen jól muzsikál.
„Az aerodinamikai adatok alapján úgy tűnik, az autó jól teljesít” – mondta Nick Chester.
„Nem fogom megmondani, hogy mennyivel gondoljuk jobbnak ezt a megoldást, mint egy szokványos alacsony orrkúpot, de mi úgy láttuk, hogy jelentős előnyökkel jár, ezért is döntöttünk emellett.”
Chester elárulta, meglepte, hogy rajtuk kívül egyetlen istálló sem döntött hasonló tervezés mellett, főleg úgy, hogy azok jól ismerhették az ötletet, lévén, hogy több szakember is távozott az enstone-i gárdától az elmúlt év végén.
A Toro Rosso technikai igazgatója, James Key elárulta, fontolóra vették a megoldást, és a Lotustól 2013-ban a Ferrarihoz távozott James Allison is tudott a brit-francia alakulat terveiről.
„Igen, bizonyos tekintetben meglepő. Tudom, hogy néhány csapat abban a szerencsés helyzetben volt, hogy rálátott erre az ötletre, és azt hittem, egy-két csapat majd ki is próbálja ezt a megoldást.”
„Viszont elég nehéz kifejleszteni az ilyen orrkúpot úgy, hogy a törésteszten is minden simán menjen. Nyilvánvalóan teljesen más ez a struktúra, mint egy hagyományos orrkúpé, és elég sokáig finomítottuk, mire eljutottunk vele a töréstesztig.”