A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként jelen lévő Bridgestone cégóriás tervei között szerepel, hogy egy, az eddiginél keskenyebb első abroncsot mutat be a következő évben, ami megoldást jelentene az autók túlkormányozottságára.
A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként jelen lévő Bridgestone cégóriás tervei között szerepel, hogy egy, az eddiginél keskenyebb első abroncsot mutat be a következő évben, ami megoldást jelentene az autók túlkormányozottságára.
Az idei évben lekerültek a versenyautók kanyarvételi sebességének korlátozását szolgáló bordák az abroncsokról, és 1997 után visszatértek a slick gumik az F1-be.
Ám mivel sem az első, sem a hátsó gumik mérete nem változott, az elsők futófelülete és ezzel a tapadása nagyobb mértékben nőtt, mint a hátsóké, ami arra sarkallta a csapatokat, hogy a jobb súlyeloszlás érdekében, tolják előrébb az autók tömegközéppontot.
Ez viszont nagyon nem egyszerű feladat, mert a KERS bevezetésével, az eddiginél nagyobb súly kerül az autók hátsó részébe, amit még a ballasztokkal sem lehet hatékonyan korrigálni, mivel a minimum súlyhatár sem változott.
Az FIA elnöke, Max Mosley már a szezon előtt önkritikát gyakorolt, és elmondta, hogy véleménye szerint hatalmas hibát követtek el azzal, hogy nem változtattak az abroncsok méretén az idei szezonban.
A Bridgestone viszont megerősítette, hogy készen áll kifejleszteni egy keskenyebb gumit a következő évre, aminek egyébként az összetétele is változni fog a verseny közbeni tankolás betiltása miatt.
“Tárgyalásban állunk az FIA illetékeseivel ebben a kérdésben” – mondta a Bridgestone gumifejlesztési mérnöke, Hirohide Hamashima. “Egyelőre még semmi nincs eldöntve, azonban úgy látjuk, hogy keskenyíteni kell az első abroncsokat.”
“A csapatok elvárják a Bridgestone-tól, hogy tegye kiegyensúlyozottabbá az autókat. A tavalyi évben tettünk egy javaslatot a kisebb első gumikra a 2009-es idényre, ám azt mindenki visszautasította, mert már megtervezték autóikat, pedig mi szóltunk a túlkormányzottság veszélyéről.”
“A téli időszak alatt teszteltünk egy 2010-es prototípust, egy kicsit keskenyebbet, amin jobb volt az autók egyensúlya, mint a jelenleg is használt gumikon. De még ez sem volt elég keskeny 2010-re, mert a csapatoknak használniuk kell a KERS-t, így arra kértek minket, hogy gondolkozzunk el ezen. Jelenleg egy még keskenyebb első gumi bevezetését javasoljuk.”
A másik megoldás az lehetne, hogy az első abroncsokat érintetlenül hagynák, és a hátsó gumikat vennék szélesebbre, ám azt Hamashima nem tartja jó ötletnek, mert sok pénzt vinne el az azok legyártásához szükséges berendezések beszerzése.
“Egy szélesebb hátsó abroncs sokkal drágább lenne, mert nincs a legyártásához szükséges berendezésünk. 1997-ben már voltak keskenyebb első gumik, így azokhoz mindenünk megvan” – tette hozzá a japán szakember.