A Bridgestone vezetése megerősítette, hogy egy új, az eddiginél lágyabb keverékű intermediate gumit mutat be az idei évben, amit a csapatok már a jövő hónapban megrendezésre kerülő Monacói Nagydíjtól használhatnak.
A Bridgestone vezetése megerősítette, hogy egy új, az eddiginél lágyabb keverékű intermediate gumit mutat be az idei évben, amit a csapatok már a jövő hónapban megrendezésre kerülő Monacói Nagydíjtól használhatnak.
A japán beszállító azért döntött a változtatás mellett, mert a versenyzők elmondása szerint az új aerodinamikai szabályok miatt (melyek jóval kevesebb leszorító erőt generálnak) szinte alig van tapadása az autóknak az esőben.
A száraz pályán nincsen gond, mert a sima futófelületű gumik visszatérése kompenzálja a leszorító erő hiányát, ám az esőgumik terén eddig nem volt változás, így a vizes pályán jóval kisebb az autók tapadása.
“Az új intermediate keverékünk Monacóban fog debütálni, és használni fogjuk a szezon hátralévő részében” – mondat a Bridgestone fejlesztési igazgatója, Hirohide Hamashima. “Ez egy lágyabb keverék, és nagyobb mechanikai tapadást biztosít, viszont a jelenlegi autók relatíve kis leszorító ereje miatt, így is nagyobb kihívás lesz esőben vezetni, mint korábban.”
A Bridgestone továbbá nyilvánosságra hozta azokat a gumikat, amiket a következő versenyeken biztosít a csapatok számára.
A japán cég az idei évben nem egymás melletti keverékeket választ palettájáról, hogy ezzel is fokozza az izgalmakat a versenyeken, ám ahogy arra számítani is lehetett, a Monacói Nagydíj esetében kivételt tesz, és az utcai pályára a két leglágyabb keverékét viszi magával.
A Bridgestone gumiválasztása:
Spanyolország: lágy, kemény
Monaco: szuperlágy, lágy
Törökország: lágy, kemény
Nagy-Britannia: lágy, kemény
Németország: szuperlágy, közepes