Ahogyan arról korábban az F1VILÁG.HU is beszámolt, a Forma-1 csapatai jó ideje gyeztetéseket folytatnak a sportág vezetőivel a kérdésben. Az elképzelés szerint az újoncok sprintfutamát az Abu Dhabi Nagydíjat követő kedden, december 10-én tartanák meg, helyi idő szerint 17 óra körül — ugyanabban az időpontban, mint amelyben az évadzárót is rendezik Abu Dhabiban. A nap első felét a most már tradicionálisnak számító szezonzáró teszttel töltenék a csapatok, ezt követően tartanának egy időmérőt, majd a kezdő pilóták sprintfutamát. Ezeken minden csapat egy ifjú versenyzővel, tehát egy autóval állna rajthoz — mindez azt jelenti, hogy 10 pilóta állhatna fel a rajtrácsra.
Az F1-es csapatok Bakuban közel kerültek ahhoz, hogy megállapodásra jussanak az újoncok sprintfutamával kapcsolatban, értesüléseink szerint pedig az F1 Bizottságának következő, október 2-i ülésén a résztvevők szavazni is fognak róla — és minden bizonnyal támogatni is fogják majd az erről szóló javaslatot.
Természetesen jó néhány megválaszolatlan kérdés van még ezen kívül, például az, hogy a csapatok extra költségeit hogyan fedeznék, és hogyan bonyolítanák le a verseny televíziós közvetítését, de nem kizárt, hogy az F1 közvetítési jogaival rendelkező TV-csatornák által.
Az egyelőre nem világos, pontosan mely versenyzők állhatnának rajthoz az idény végi sprintversenyen. Mint ismert, az idei szezonban is minden csapatnak legalább két F1-es nyitóedzésen olyan versenyzőt kell autójukba ültetnie, aki korábban legfeljebb két nagydíjon állt rajthoz a királykategóriában. Mindez azt jelenti, hogy a jövőre a Haas színeiben bemutatkozó Oliver Bearman, illetve a Mercedes újonca, Andrea Kimi Antonelli jelen állás szerint versenyezhetne, Liam Lawson viszont már nem ülhetne autóba, mint ahogy a Williams színeiben jelenleg versenyző Franco Colapinto sem.
„Ez egy olyan dolog, amit az utóbbi néhány F1-es bizottsági ülésen felvetettem, mert szerintem nagyszerű lenne a fiatal versenyzők számára” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke még korábban.
„Szerintem az a probléma néhány újoncteszttel, hogy mindet tesztelésre használják. Soha nem tudhatod, hogy 50 kiló, 70 kiló, vagy 30 kiló üzemanyaggal mennek-e, vagy milyen motorüzemmódot használnak. Valójában nem tudjuk. Nem tudjuk, hogy az ellenfelek mit csinálnak.”
„Szóval azt gondolom, ez egy nem világbajnoki futam lenne a juniorversenyzők számára. Szerintem ez fantasztikus lehetőség.”
Nyitókép: Tóth Zsombor